Afdeling Category Management.
Assistent Category Manager Tuin.

''De ontwikkeling binnen Welkoop gaat hard en dat vind ik het allerleukste. Grote projecten volgen elkaar in hoog tempo op. Het is mooi om daar een bijdrage aan te leveren."

Van winkel naar Servicekantoor.

Ik ben Thomas, 27 jaar oud en werkzaam als Assistent Category Manager bij Welkoop. Als ik mensen vertel dat ik al bijna 11 jaar bij Welkoop werk, krijg ik vaak een verbaasde blik. 

Ik was 16 jaar oud toen ik mijn eerste stage liep bij vestiging Borculo, tijdens mijn opleiding MBO Retail. Ik vond het hartstikke leuk en kon er ook blijven werken! Bij Welkoop kreeg ik vanaf dag 1 veel vrijheid en kansen om mezelf te ontwikkelen. Als Verkoopmedewerker ging ik op alle afdelingen (dier, tuin, kleding) aan de slag! Ik bleef tijdens mijn HBO opleiding Agrarische Bedrijfskunde werken. Toen ik mijn diploma op zak had, wilde ik graag een vervolgstap zetten binnen Welkoop. Die kans werd me geboden als Assistent Category Manager Tuin op het Servicekantoor.  

Een brede rol.

Category Management stemt het assortiment zo goed mogelijk af op de klant. Als Assistent Category Manager heb ik een brede rol. Ik houd me samen met de Category Manager bezig met alles wat met assortimentskeuzes en promotiebeleid te maken heeft. Geen dag is hetzelfde!


De input krijgen we bijvoorbeeld van Marketing of van onze afdeling Commercial Support. Samen bepalen we welke artikelen gepromoot worden. Ik beoordeel, controleer en evalueer dit ook.

Een belangrijk onderdeel van mijn werk is ook het artikelbeheer, van A tot Z. Welke artikelen hebben we in ons assortiment? Wat zijn de ontwikkelingen? Hoe duurzaam is een assortiment?

Dat zijn allerlei thema’s waar ik over meedenk. Administratief doe ik ook veel. Wijzigt bijvoorbeeld de EAN-code van een artikel, dan leveren wij dit aan bij datamanagement zodat het ook weer goed in de kassa's staat.


Bij vragen van klanten, worden wij soms ingeschakeld door Klantenservice en schakelen we met leveranciers. Dit kunnen echt allerlei soorten vragen zijn over onze producten. Wij staan als productspecialist garant voor de Klantenservice. Dit betekent dus veel samenwerken met andere afdelingen en vooral ook binnen ons eigen team! Dat samenwerken zie je ook terug in onze cultuurwaarden.   

Onze cultuurwaarden.

Samen winnen.

Ondanks de groei van Welkoop, blijft het menselijke aspect als een huis staan. Dit is niet alleen intern voelbaar, maar ook extern. Zo kreeg ik onlangs het compliment van een leverancier ''dat er bij Welkoop echt nog mensen werken''.

Elke dag beter.

De ontwikkeling binnen Welkoop gaat hard en dat vind ik het allerleukste. Grote projecten volgen elkaar in hoog tempo op. Als je ziet hoe snel we ontwikkelen en waar we vandaan komen, dan is het mooi om daar een bijdrage aan te leveren. 

Met plezier.

Dit merk je overal. Op ons Servicekantoor maar ook als je weer eens terug bent in de winkels, bijvoorbeeld tijdens de VIP-koopavonden. Dan werken alle medewerkers van het Servicekantoor een avond mee in de winkels. Het maakt niet uit in welke winkel je dan bent, de Welkoop cultuur is voelbaar. 

We zijn er voor de klant thuis en in de winkel.

Door de groei van Welkoop als organisatie groeien ook de werkzaamheden binnen mijn functie. Een mooi voorbeeld hiervan is de omnichannel strategie. Bij alles wat ik doe, denk ik nu omnichannel. Verandert de verpakking van een product? Dan moeten we dit ook online aanpassen. Bij online aankopen ziet het aankoopproces er natuurlijk heel anders uit. We verplaatsen ons in de klant thuis én in de winkel.

Ik ben ook trots op een van onze grootste projecten, namelijk de uitbreiding van ons Welkoop Eigen Merk assortiment. Ik maak voorbereidende analyses voor de Category Manager en ben onderdeel van het vervolgtraject. Het leuke van dit project is dat je vanaf het begin betrokken bent bij het assortiment dat straks nieuw in onze winkels en in onze website te vinden is.

Wat ik doe, werpt zichtbaar zijn vruchten af!

Ook voor verdere ontwikkeling is er veel ruimte, je moet de kansen pakken. Denk aan de Welkoop Academie. Daar staan vrijwel alle trainingen in die je nodig hebt. Bijvoorbeeld Excel training, of een training onderhandelen. Of meer over ons assortiment. Je kan een goed boek kopen, maar je kan net zo goed – al dan niet beter – door de Academie struinen.  

Waarom Welkoop?

Waarom anderen zouden moeten kiezen voor Welkoop? Wat we bij Welkoop continu in ons achterhoofd hebben is onze klant. Daar doen we alles voor! Dieren en het buitenleven zijn vaak een verrijking van het leven. Herken je die passie in combinatie met het menselijke aspect en een gezonde portie ambitie, dan is Welkoop een gouden match. Vooral gezien de groeifase waarin we nu zitten!

Lees hier meer echte verhalen.

Verhalen
Groei & bloei
Stage

Hale Yilanci - Stagiair Kennis & Ontwikkeling

Ik heb veel dingen geleerd tijdens mijn stage. Van het verbeteren van mijn communicatievaardigheden tot überhaupt alles wat komt kijken bij leren en ontwikkelen, onboarding en vitaliteit in een retailorganisatie. Ik denk dat ik het meest trots ben op het leren van het nemen van initiatieven voor mijzelf. Dat kon ik hier echt ontwikkelen. Ik voelde me veilig genoeg.

Verhalen
Klantenservice

Pavan Kalloe - Klantenservice

"Welkoop groeit. En zo ook het aantal klanten - en bijbehorende vragen. De vragen zijn uiteenlopend en seizoensgebonden en dat maakt mijn werk ook zo leuk. Zo hebben we natuurlijk onlangs ons Eigen Merk honden- en kattenvoeding gelanceerd. In dit geval veranderd een verpakking en kan de klant vragen hebben over de samenstelling van het voer. Deze komen dan bij mij terecht.

Verhalen
IT
Finance & Control

Rob Kuster - Kwaliteit bij Welkoop

Kwaliteit bij Welkoop betekent onderscheidend vermogen. Wij leggen de lat hoog. Als wij alle normen naleven, levert dit een hoog kwaliteitsproduct richting de klant en maken we onze klantbelofte ‘Welkoop, weet wat te doen’ mede waar.

Verhalen
IT

Pim Segers - Product Owner BI

Welkoop is volop in ontwikkeling en dat geldt ook voor onze Business Intelligence afdeling. Door slimmer met onze data om te gaan kunnen we proactiever beslissingen nemen, anticiperen op toekomstontwikkelingen en nog relevanter zijn voor onze klanten. Zo weten we altijd wat te doen.

Verhalen
DC

Nick Hofsink - Teamleider DC

Mijn medewerkers zijn heel belangrijk. Elke dag kijk hoe de vlag erbij hangt in mijn team. Vaak is even in de ogen aankijken al genoeg. Verder houd ik mij bezig met het plaatsen van missende orders, productiviteitsrondes, terminals die blijven hangen weer leven inblazen en veel één-op-één gesprekken met de pickers. Ook schakel ik regelmatig met afdelingen op het Servicekantoor.

Verhalen
DC

Martijn Wessels - Teamleider DC

Met mijn team zorgen we ervoor dat de 12.000 producten op de juiste plek in het DC terecht komen. Ook zijn we er verantwoordelijk voor dat de stellingen voor de pickers goed gevuld zijn. ls Teamleider heb ik heel veel oog voor alle medewerkers. Kijken hoe ze in hun vel zitten, wat hun ambities zijn en wat ze bezighoudt. Op die manier kan ik de sturing geven die zij nodig hebben.

Verhalen
In de winkel

Aart Mulder - Verkoopmedewerker Tuin Nunspeet

Voor mij ligt de uitdaging in het helpen van klanten. Daar begint het mee. Het moment dat je het eerste contact legt is belangrijk. Vervolgens laat ik ze hun gang gaan, totdat ik zie dat ze vragen hebben of iets niet kunnen vinden. Dan begint het voor mij. Erop af stappen, vragen of ze hulp nodig hebben, goed luisteren, advies geven en het juiste product verkopen. Daar komen onze klanten voor: het menselijk aspect en het advies.

Verhalen
Finance & Control

Danny van Tooren - Junior Financial Controller

Mijn takenpakket is in de loop der jaren flink uitgebreid, omdat ik me graag verder wil ontwikkelen. Zo verwerk ik kostenfacturen, maar ga ik ook in gesprek over budgetten met de afdelingsmanagers van het Servicekantoor.

Verhalen
Marketing

Sabine Sardjoe - Hollegien - Social en Display Advertising Marketeer

Toen ik binnenkwam gingen we voor 100% merkbekendheid. In 2 jaar tijd hebben we enorme groei doorgemaakt. Nu hebben we onze focus naast merkbekendheid vooral op Omnichannel. Op het ene kanaal zoeken en op het andere kanaal kopen, daar gaan we voor. Die klantreis moet goed op elkaar zijn afgestemd.

Verhalen
In de winkel

Jenita Peinder-Bonestroo - Verkoopmedewerkster Zevenhuizen

Ik heb de kans gekregen bij Welkoop om veel te leren. We leren niet alleen veel van onze producten, maar ook hoe we het beste met onze klanten om kunnen gaan. Ook de samenwerking binnen het team staat regelmatig centraal.

Verhalen
IT

Laurens Kozijn - Applicatiebeheerder

Het is een veelzijdige functie waar ontzettend veel uitdaging ligt. Ik heb de flinke groeifase van Welkoop mogen ervaren. Het toekomstbestendig maken van de organisatie proef je overal in terug. Bijvoorbeeld de omnichannel strategie. Daar hebben we meerdere projecten voor lopen binnen onze afdeling.

Verhalen
In de winkel

Cristi Mattheij - Koning - Bedrijfsleider Zevenhuizen

Een gezellig team en een leuke werkomgeving vind ik belangrijk. Dagelijks zorg ik ervoor dat elke medewerker dit voelt en ervaart in onze winkel. Ik wil dat we openstaan voor elkaar en leg de focus graag op datgene waar iemand goed in is. Dat versterken we en vanuit daar kunnen we samenwerken en elkaar aanvullen. Klanten voelen de fijne sfeer ook. We krijgen hier regelmatig complimenten over. We kennen onze klanten en kunnen ze echt goed advies geven.

Verhalen
Category Management

Thomas Menop - Assistent Category Manager Tuin

Door de groei van Welkoop als organisatie groeien ook de werkzaamheden binnen mijn functie. Een mooi voorbeeld hiervan is de omnichannel strategie. Bij alles wat ik doe, denk ik nu omnichannel.

Verhalen
Category Management

Ilja Sneek - Category Manager Tuin

Wat voor mij Welkoop echt bijzonder maakt zijn de groeikansen die worden geboden, korte lijnen en nuchtere mentaliteit. Daarnaast ben ik heel blij om te zien dat Welkoop niet achterover leunt, maar juist investeert in de winkels. Want zo blijft Welkoop als winkelketen relevant in de toekomst.

Verhalen
IT

Tim Holweg - Manager IT

Bij ons krijg je de ruimte om écht mee te denken in onze processen. Alleen als team kunnen wij blijven innoveren en onszelf in onze kracht zetten. Samen met partners versterken we onze dienstverlening.

Verhalen
IT

Chris Stocks - Skilled Helpdeskmedewerker

Wat ik uniek vind aan Welkoop is 100% de verantwoordelijkheid die ik krijg. Als Skilled Helpdeskmedewerker mag ik taken uitvoeren die bij andere bedrijven onder verantwoordelijkheden van een Teamleider of Systeembeheerder vallen.