Afdeling IT.
Skilled Helpdeskmedewerker.
Sinds februari 2023.
Mijn naam is Chris Stocks en ik werk sinds februari 2023 als Skilled Helpdeskmedewerker bij Welkoop. Een uitgebreide functie met veel verantwoordelijkheden. Gelukkig heb ik ook een superleuk team op dit moment. Ik zit helemaal op mijn plek.
Nadat ik mijn studie ICT- en Mediabeheer had afgerond ben ik aan het werk gegaan op de IT-afdeling bij een laboratorium. Daar kon ik niet verder groeien, maar dat wilde ik wel graag. Daarom ben ik gaan solliciteren op deze functie. Voor mij was het belangrijk dat ik door kon groeien. Welkoop als bedrijf was voor mij nog nieuw, maar ik hoopte hier mijn kennis te kunnen verbreden. Dit is tot nu toe ook gebeurd!
Het team is echt leuk, zowel heel IT als IT-Operations. Daardoor kunnen we heel goed inspelen op elkaar en kunnen we elkaar helemaal vertrouwen. We moeten het toch samen doen…
Het is een kwestie van learning on the job, maar ook gestimuleerd worden vanuit leidinggevenden. Als Skilled Helpdeskmedewerker krijg ik de mogelijkheid om certificaten te halen. Daarnaast staan mijn collega’s altijd klaar voor vragen.
Veel gezelligheid en veel gelach, want de mensen van IT-support hebben dezelfde humor. Het is dus heel gezellig op de afdeling. Ook gaan we één keer in de zoveel tijd samen eten. Grote jongens, grote trek!
Wat ik uniek vind aan Welkoop is 100% de verantwoordelijkheid die ik krijg. Als Skilled Helpdeskmedewerker mag ik taken uitvoeren die bij andere bedrijven onder verantwoordelijkheden van een Teamleider of Systeembeheerder vallen. Zo houd ik mij op dit moment bezig met het schrijven van een gedeelte van het Welkoop IT-beleid en werk ik mee met grote projecten, zoals het MDM-project. Je kan in deze functie écht impact maken op de gehele organisatie”.
De afdeling IT-support heeft, naast innovatietrajecten, veel contact met medewerkers van Welkoop. Medewerkers vanuit het servicekantoor en distributiecentra, maar ook uit de winkel. Werkt iets niet? Dan is het aan de Skilled Helpdeskmedewerker de taak om het op te lossen of vragen bij onze leverancier uit te zetten. Dit kunnen simpele óf hele ingewikkelde vragen zijn. Variërend van ‘mijn muis werkt niet’ tot ‘het internet werkt niet in de winkel, waardoor klanten niet kunnen pinnen'. Hierdoor is het takenpakket heel afwisselend en is geen dag hetzelfde. Je moet het leuk vinden om anderen op te weg helpen, dat is heel belangrijk in deze functie.
Welkoop is informeel en geeft medewerkers veel vertrouwen. Mijn eerste sollicitatiegesprek had ik in de boardroom. Dat klinkt al fancy, maar daar liep ik dan; langs alle kantoren van het MT. Op dat moment voelde het heel formeel. Tijdens het gesprek bleek dit totaal niet te kloppen en was Welkoop juist heel laagdrempelig. De onderlinge omgang met elkaar beviel mij direct. Door het vertrouwen dat ik krijg vanuit Welkoop zit ik helemaal op mijn plek. Het geeft me de mogelijkheid om veel dingen te leren en stappen te maken in mijn carrière. Veel projecten oppakken, veel leren en mensen verder helpen. Daar word ik blij van!
Danny van Tooren.
In het vorige interview vertelde ik over mijn werkzaamheden als Medewerker Facturen en Doorbelastingen en deelde ik mijn ambities om Controller te worden. Ik ben dan ook supertrots dat ik onlangs de stap naar Junior Financial Controller heb gemaakt.
Thomas Menop.
In het vorige interview vertelde ik over mijn groeipad binnen Welkoop en sprak ik mijn ambities uit. In de tussentijd ontwikkelde ik me verder. Ik ben dan ook supertrots dat ik nu de stap van Assistent Category Manager naar Junior Category Manager heb gemaakt.
Ik geloof erin dat iedereen zijn/haar best doet en zich volledig inzet voor de winkel. Daarom geven we bij ons in de winkel iedereen een eigen verantwoordelijkheid. Daarbij kijk ik naar wensen en persoonlijke voorkeuren. Als een weekendhulp wil helpen bij de kleding, dan mag dat van mij. Wil een kassamedewerker ook meedraaien op Tuin? Helemaal prima! Zo zorgen we dat iedereen in het team met plezier naar werk gaat. Dan is mijn dag ook geslaagd!
Hale Yilanci
Ik heb veel dingen geleerd tijdens mijn stage. Van het verbeteren van mijn communicatievaardigheden tot überhaupt alles wat komt kijken bij leren en ontwikkelen, onboarding en vitaliteit in een retailorganisatie. Ik denk dat ik het meest trots ben op het leren van het nemen van initiatieven voor mijzelf. Dat kon ik hier echt ontwikkelen. Ik voelde me veilig genoeg.
Pavan Kalloe
"Welkoop groeit. En zo ook het aantal klanten - en bijbehorende vragen. De vragen zijn uiteenlopend en seizoensgebonden en dat maakt mijn werk ook zo leuk. Zo hebben we natuurlijk onlangs ons Eigen Merk honden- en kattenvoeding gelanceerd. In dit geval veranderd een verpakking en kan de klant vragen hebben over de samenstelling van het voer. Deze komen dan bij mij terecht.
Rob Kuster
Kwaliteit bij Welkoop betekent onderscheidend vermogen. Wij leggen de lat hoog. Als wij alle normen naleven, levert dit een hoog kwaliteitsproduct richting de klant en maken we onze klantbelofte ‘Welkoop, weet wat te doen’ mede waar.
Pim Segers
Welkoop is volop in ontwikkeling en dat geldt ook voor onze Business Intelligence afdeling. Door slimmer met onze data om te gaan kunnen we proactiever beslissingen nemen, anticiperen op toekomstontwikkelingen en nog relevanter zijn voor onze klanten. Zo weten we altijd wat te doen.
Nick Hofsink
Mijn medewerkers zijn heel belangrijk. Elke dag kijk hoe de vlag erbij hangt in mijn team. Vaak is even in de ogen aankijken al genoeg. Verder houd ik mij bezig met het plaatsen van missende orders, productiviteitsrondes, terminals die blijven hangen weer leven inblazen en veel één-op-één gesprekken met de pickers. Ook schakel ik regelmatig met afdelingen op het Servicekantoor.
Martijn Wessels
Met mijn team zorgen we ervoor dat de 12.000 producten op de juiste plek in het DC terecht komen. Ook zijn we er verantwoordelijk voor dat de stellingen voor de pickers goed gevuld zijn. ls Teamleider heb ik heel veel oog voor alle medewerkers. Kijken hoe ze in hun vel zitten, wat hun ambities zijn en wat ze bezighoudt. Op die manier kan ik de sturing geven die zij nodig hebben.
Aart Mulder
Voor mij ligt de uitdaging in het helpen van klanten. Daar begint het mee. Het moment dat je het eerste contact legt is belangrijk. Vervolgens laat ik ze hun gang gaan, totdat ik zie dat ze vragen hebben of iets niet kunnen vinden. Dan begint het voor mij. Erop af stappen, vragen of ze hulp nodig hebben, goed luisteren, advies geven en het juiste product verkopen. Daar komen onze klanten voor: het menselijk aspect en het advies.
Danny van Tooren
Mijn takenpakket is in de loop der jaren flink uitgebreid, omdat ik me graag verder wil ontwikkelen. Zo verwerk ik kostenfacturen, maar ga ik ook in gesprek over budgetten met de afdelingsmanagers van het Servicekantoor.
Sabine Sardjoe - Hollegien
Toen ik binnenkwam gingen we voor 100% merkbekendheid. In 2 jaar tijd hebben we enorme groei doorgemaakt. Nu hebben we onze focus naast merkbekendheid vooral op Omnichannel. Op het ene kanaal zoeken en op het andere kanaal kopen, daar gaan we voor. Die klantreis moet goed op elkaar zijn afgestemd.
Jenita Peinder-Bonestroo
Ik heb de kans gekregen bij Welkoop om veel te leren. We leren niet alleen veel van onze producten, maar ook hoe we het beste met onze klanten om kunnen gaan. Ook de samenwerking binnen het team staat regelmatig centraal.
Laurens Kozijn
Het is een veelzijdige functie waar ontzettend veel uitdaging ligt. Ik heb de flinke groeifase van Welkoop mogen ervaren. Het toekomstbestendig maken van de organisatie proef je overal in terug. Bijvoorbeeld de omnichannel strategie. Daar hebben we meerdere projecten voor lopen binnen onze afdeling.
Cristi Mattheij - Koning
Een gezellig team en een leuke werkomgeving vind ik belangrijk. Dagelijks zorg ik ervoor dat elke medewerker dit voelt en ervaart in onze winkel. Ik wil dat we openstaan voor elkaar en leg de focus graag op datgene waar iemand goed in is. Dat versterken we en vanuit daar kunnen we samenwerken en elkaar aanvullen. Klanten voelen de fijne sfeer ook. We krijgen hier regelmatig complimenten over. We kennen onze klanten en kunnen ze echt goed advies geven.
Thomas Menop
Door de groei van Welkoop als organisatie groeien ook de werkzaamheden binnen mijn functie. Een mooi voorbeeld hiervan is de omnichannel strategie. Bij alles wat ik doe, denk ik nu omnichannel.
Ilja Sneek
Wat voor mij Welkoop echt bijzonder maakt zijn de groeikansen die worden geboden, korte lijnen en nuchtere mentaliteit. Daarnaast ben ik heel blij om te zien dat Welkoop niet achterover leunt, maar juist investeert in de winkels. Want zo blijft Welkoop als winkelketen relevant in de toekomst.
Tim Holweg
Bij ons krijg je de ruimte om écht mee te denken in onze processen. Alleen als team kunnen wij blijven innoveren en onszelf in onze kracht zetten. Samen met partners versterken we onze dienstverlening.
Chris Stocks
Wat ik uniek vind aan Welkoop is 100% de verantwoordelijkheid die ik krijg. Als Skilled Helpdeskmedewerker mag ik taken uitvoeren die bij andere bedrijven onder verantwoordelijkheden van een Teamleider of Systeembeheerder vallen.
Rob Kuster
Kwaliteit bij Welkoop betekent onderscheidend vermogen. Wij leggen de lat hoog. Als wij alle normen naleven, levert dit een hoog kwaliteitsproduct richting de klant en maken we onze klantbelofte ‘Welkoop, weet wat te doen’ mede waar.
Pim Segers
Welkoop is volop in ontwikkeling en dat geldt ook voor onze Business Intelligence afdeling. Door slimmer met onze data om te gaan kunnen we proactiever beslissingen nemen, anticiperen op toekomstontwikkelingen en nog relevanter zijn voor onze klanten. Zo weten we altijd wat te doen.
Laurens Kozijn
Het is een veelzijdige functie waar ontzettend veel uitdaging ligt. Ik heb de flinke groeifase van Welkoop mogen ervaren. Het toekomstbestendig maken van de organisatie proef je overal in terug. Bijvoorbeeld de omnichannel strategie. Daar hebben we meerdere projecten voor lopen binnen onze afdeling.
Wij, en derde partijen, maken op onze website gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website goed functioneert, om jouw voorkeuren op te slaan, om inzicht te verkrijgen in bezoekersgedrag, maar ook voor marketing en social media doeleinden (laten zien van gepersonaliseerde advertenties). Door op ‘Accepteren’ te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies. In onze Cookieverklaring kun je meer lezen over de cookies die wij gebruiken en kun je jouw voorkeuren opslaan of wijzigen. Door ‘Weigeren’ te klikken ga je alleen akkoord met het gebruik van functionele cookies.