Afdeling IT.
Skilled Helpdeskmedewerker. 
Sinds februari 2023. 

Zijn verhaal.

Mijn naam is Chris Stocks en ik werk sinds februari 2023 als Skilled Helpdeskmedewerker bij Welkoop. Een uitgebreide functie met veel verantwoordelijkheden. Gelukkig heb ik ook een superleuk team op dit moment. Ik zit helemaal op mijn plek. 


Nadat ik mijn studie ICT- en Mediabeheer had afgerond ben ik aan het werk gegaan op de IT-afdeling bij een laboratorium. Daar kon ik niet verder groeien, maar dat wilde ik wel graag. Daarom ben ik gaan solliciteren op deze functie. Voor mij was het belangrijk dat ik door kon groeien. Welkoop als bedrijf was voor mij nog nieuw, maar ik hoopte hier mijn kennis te kunnen verbreden. Dit is tot nu toe ook gebeurd!

Onze cultuurwaarden.

Samen winnen.

Het team is echt leuk, zowel heel IT als IT-Operations. Daardoor kunnen we heel goed inspelen op elkaar en kunnen we elkaar helemaal vertrouwen. We moeten het toch samen doen…

Elke dag beter.

Het is een kwestie van learning on the job, maar ook gestimuleerd worden vanuit leidinggevenden. Als Skilled Helpdeskmedewerker krijg ik de mogelijkheid om certificaten te halen. Daarnaast staan mijn collega’s altijd klaar voor vragen.

Met plezier.

Veel gezelligheid en veel gelach, want de mensen van IT-support hebben dezelfde humor. Het is dus heel gezellig op de afdeling. Ook gaan we één keer in de zoveel tijd samen eten. Grote jongens, grote trek!

IT bij Welkoop is uniek.

Wat ik uniek vind aan Welkoop is 100% de verantwoordelijkheid die ik krijg. Als Skilled Helpdeskmedewerker mag ik taken uitvoeren die bij andere bedrijven onder verantwoordelijkheden van een Teamleider of Systeembeheerder vallen. Zo houd ik mij op dit moment bezig met het schrijven van een gedeelte van het Welkoop IT-beleid en werk ik mee met grote projecten, zoals het MDM-project. Je kan in deze functie écht impact maken op de gehele organisatie”.

De afdeling IT-support heeft, naast innovatietrajecten, veel contact met medewerkers van Welkoop. Medewerkers vanuit het servicekantoor en distributiecentra, maar ook uit de winkel. Werkt iets niet? Dan is het aan de Skilled Helpdeskmedewerker de taak om het op te lossen of vragen bij onze leverancier uit te zetten. Dit kunnen simpele óf hele ingewikkelde vragen zijn. Variërend van ‘mijn muis werkt niet’ tot ‘het internet werkt niet in de winkel, waardoor klanten niet kunnen pinnen'. Hierdoor is het takenpakket heel afwisselend en is geen dag hetzelfde. Je moet het leuk vinden om anderen op te weg helpen, dat is heel belangrijk in deze functie.

Welkoop als werkgever.

Welkoop is informeel en geeft medewerkers veel vertrouwen. Mijn eerste sollicitatiegesprek had ik in de boardroom. Dat klinkt al fancy, maar daar liep ik dan; langs alle kantoren van het MT. Op dat moment voelde het heel formeel. Tijdens het gesprek bleek dit totaal niet te kloppen en was Welkoop juist heel laagdrempelig. De onderlinge omgang met elkaar beviel mij direct. Door het vertrouwen dat ik krijg vanuit Welkoop zit ik helemaal op mijn plek. Het geeft me de mogelijkheid om veel dingen te leren en stappen te maken in mijn carrière. Veel projecten oppakken, veel leren en mensen verder helpen. Daar word ik blij van!

Klantenservice
Verhalen

Pavan Kalloe - Klantenservice

"Welkoop groeit. En zo ook het aantal klanten - en bijbehorende vragen. De vragen zijn uiteenlopend en seizoensgebonden en dat maakt mijn werk ook zo leuk. Zo hebben we natuurlijk onlangs ons Eigen Merk honden- en kattenvoeding gelanceerd. In dit geval veranderd een verpakking en kan de klant vragen hebben over de samenstelling van het voer. Deze komen dan bij mij terecht.

Verhalen
IT
Finance & Control

Rob Kuster - Kwaliteit bij Welkoop

Kwaliteit bij Welkoop betekent onderscheidend vermogen. Wij leggen de lat hoog. Als wij alle normen naleven, levert dit een hoog kwaliteitsproduct richting de klant en maken we onze klantbelofte ‘Welkoop, weet wat te doen’ mede waar.

Verhalen
IT

Pim Segers - Product Owner BI

Welkoop is volop in ontwikkeling en dat geldt ook voor onze Business Intelligence afdeling. Door slimmer met onze data om te gaan kunnen we proactiever beslissingen nemen, anticiperen op toekomstontwikkelingen en nog relevanter zijn voor onze klanten. Zo weten we altijd wat te doen.

Verhalen
DC

Nick Hofsink - Teamleider DC

Mijn medewerkers zijn heel belangrijk. Elke dag kijk hoe de vlag erbij hangt in mijn team. Vaak is even in de ogen aankijken al genoeg. Verder houd ik mij bezig met het plaatsen van missende orders, productiviteitsrondes, terminals die blijven hangen weer leven inblazen en veel één-op-één gesprekken met de pickers. Ook schakel ik regelmatig met afdelingen op het Servicekantoor.

Verhalen
DC

Martijn Wessels - Teamleider DC

Met mijn team zorgen we ervoor dat de 12.000 producten op de juiste plek in het DC terecht komen. Ook zijn we er verantwoordelijk voor dat de stellingen voor de pickers goed gevuld zijn. ls Teamleider heb ik heel veel oog voor alle medewerkers. Kijken hoe ze in hun vel zitten, wat hun ambities zijn en wat ze bezighoudt. Op die manier kan ik de sturing geven die zij nodig hebben.

Verhalen
In de winkel

Aart Mulder - Verkoopmedewerker Tuin Nunspeet

Voor mij ligt de uitdaging in het helpen van klanten. Daar begint het mee. Het moment dat je het eerste contact legt is belangrijk. Vervolgens laat ik ze hun gang gaan, totdat ik zie dat ze vragen hebben of iets niet kunnen vinden. Dan begint het voor mij. Erop af stappen, vragen of ze hulp nodig hebben, goed luisteren, advies geven en het juiste product verkopen. Daar komen onze klanten voor: het menselijk aspect en het advies.

Verhalen
Finance & Control

Danny van Tooren - Medewerker Facturen & Doorbelastingen

Mijn takenpakket is in de loop der jaren flink uitgebreid, omdat ik me graag verder wil ontwikkelen. Zo verwerk ik kostenfacturen, maar ga ik ook in gesprek over budgetten met de afdelingsmanagers van het Servicekantoor.

Verhalen
Marketing

Sabine Sardjoe - Hollegien - Social en Display Advertising Marketeer

Toen ik binnenkwam gingen we voor 100% merkbekendheid. In 2 jaar tijd hebben we enorme groei doorgemaakt. Nu hebben we onze focus naast merkbekendheid vooral op Omnichannel. Op het ene kanaal zoeken en op het andere kanaal kopen, daar gaan we voor. Die klantreis moet goed op elkaar zijn afgestemd.

Verhalen
In de winkel

Jenita Peinder-Bonestroo - Verkoopmedewerkster Zevenhuizen

Ik heb de kans gekregen bij Welkoop om veel te leren. We leren niet alleen veel van onze producten, maar ook hoe we het beste met onze klanten om kunnen gaan. Ook de samenwerking binnen het team staat regelmatig centraal.

Verhalen
IT

Laurens Kozijn - Applicatiebeheerder

Het is een veelzijdige functie waar ontzettend veel uitdaging ligt. Ik heb de flinke groeifase van Welkoop mogen ervaren. Het toekomstbestendig maken van de organisatie proef je overal in terug. Bijvoorbeeld de omnichannel strategie. Daar hebben we meerdere projecten voor lopen binnen onze afdeling.

Verhalen
In de winkel

Cristi Mattheij - Koning - Bedrijfsleider Zevenhuizen

Een gezellig team en een leuke werkomgeving vind ik belangrijk. Dagelijks zorg ik ervoor dat elke medewerker dit voelt en ervaart in onze winkel. Ik wil dat we openstaan voor elkaar en leg de focus graag op datgene waar iemand goed in is. Dat versterken we en vanuit daar kunnen we samenwerken en elkaar aanvullen. Klanten voelen de fijne sfeer ook. We krijgen hier regelmatig complimenten over. We kennen onze klanten en kunnen ze echt goed advies geven.

Verhalen
Category Management

Thomas Menop - Assistent Category Manager Tuin

Door de groei van Welkoop als organisatie groeien ook de werkzaamheden binnen mijn functie. Een mooi voorbeeld hiervan is de omnichannel strategie. Bij alles wat ik doe, denk ik nu omnichannel.

Verhalen
Category Management

Ilja Sneek - Category Manager Tuin

Wat voor mij Welkoop echt bijzonder maakt zijn de groeikansen die worden geboden, korte lijnen en nuchtere mentaliteit. Daarnaast ben ik heel blij om te zien dat Welkoop niet achterover leunt, maar juist investeert in de winkels. Want zo blijft Welkoop als winkelketen relevant in de toekomst.

Verhalen
IT

Tim Holweg - Manager IT

Bij ons krijg je de ruimte om écht mee te denken in onze processen. Alleen als team kunnen wij blijven innoveren en onszelf in onze kracht zetten. Samen met partners versterken we onze dienstverlening.

Verhalen
IT

Chris Stocks - Skilled Helpdeskmedewerker

Wat ik uniek vind aan Welkoop is 100% de verantwoordelijkheid die ik krijg. Als Skilled Helpdeskmedewerker mag ik taken uitvoeren die bij andere bedrijven onder verantwoordelijkheden van een Teamleider of Systeembeheerder vallen.