Lees zijn verhaal.

Welkoop, weet wat te doen. 

Welkoop is volop in ontwikkeling en dat geldt ook voor onze Business Intelligence afdeling. Door slimmer met onze data om te gaan kunnen we proactiever beslissingen nemen, anticiperen op toekomstontwikkelingen en nog relevanter zijn voor onze klanten. Zo weten we altijd wat te doen.

Pim Segers - Product Owner.

"Data is altijd de rode draad geweest in mijn carrière. Ik vind het leuk om ergens in te duiken, dingen uit te zoeken en puzzels op te lossen. Daarom ben ik al 15 jaar aan het werk op het snijvlak van IT en Business en dit verveelt nooit. Data is feitelijk en objectief en geeft inzichten om de organisatie echt vooruit te helpen. Dit in combinatie met het helpen van mensen, is waar ik energie van krijg."
"Welkoop is volop in beweging en wil de volgende stap zetten om naar een datagedreven organisatie toe te groeien. Tot vorig jaar was Welkoop volledig afhankelijk van externe leveranciers voor alle vraagstukken op het gebied van BI en Data. Nu hebben we ons eigen Welkoop Analytics team en is het een geweldige uitdaging om, samen met alle gave ontwikkelingen in ons gebied, het verschil te gaan maken bij Welkoop. Daarom was vorig jaar de keuze om hier aan het werk te gaan snel gemaakt."

Pim Segers - Product Owner.

"Data is altijd de rode draad geweest in mijn carrière. Ik vind het leuk om ergens in te duiken, dingen uit te zoeken en puzzels op te lossen. Daarom ben ik al 15 jaar aan het werk op het snijvlak van IT en Business en dit verveelt nooit. Data is feitelijk en objectief en geeft inzichten om de organisatie echt vooruit te helpen. Dit in combinatie met het helpen van mensen, is waar ik energie van krijg."
"Welkoop is volop in beweging en wil de volgende stap zetten om naar een datagedreven organisatie toe te groeien. Tot vorig jaar was Welkoop volledig afhankelijk van externe leveranciers voor alle vraagstukken op het gebied van BI en Data. Nu hebben we ons eigen Welkoop Analytics team en is het een geweldige uitdaging om, samen met alle gave ontwikkelingen in ons gebied, het verschil te gaan maken bij Welkoop. Daarom was vorig jaar de keuze om hier aan het werk te gaan snel gemaakt."

Data proactief inzetten.

"Data is nooit een doel opzich, het is altijd bedoelt om inzichten te genereren om er zodoende acties op te nemen. Met behulp van Data & BI willen we binnen Welkoop niet alleen terug kijken en analyseren wat er is gebeurd, maar ook anticiperen op wat er nog gaat gebeuren. We willen kunnen voorspellen met welke acties we meer commerciële omzet kunnen generen en/of kosten kunnen besparen. Maar ook om nieuwe kansen te zien en als organisatie pro actief te zijn. De fase waar we nu in zitten is erg leuk. We zetten wat moois neer in een groeiende organisatie die geïnteresseerd is in data, maar nog niet altijd goed weet hoe die inzichten verkregen moeten worden."

Vertaalslag naar Power BI.

"Het afgelopen jaar zijn we gestart met de introductie van Power BI als nieuw dashboard en rapportagetool. Daarmee zullen we Micro Strategy gaan vervangen. De bestaande Data Warehouses hebben we aan elkaar gekoppeld om zo een holistischer beeld van de Welkoop-wereld te creëren. Met de introductie van Power BI worden rapportages intuïtiever, visueler en concreter. Momenteel zijn er meer dan 500 verschillende rapportages die binnen Welkoop actief gebruikt worden. Dit aantal willen we sterk terugbrengen en beter laten aansluiten op de wensen van collega's."

"De hele organisatie leren zelfredzaam te zijn met data. Dat is onderdeel van mijn lange termijn visie voor Welkoop."

Data proactief inzetten.

"Data is nooit een doel opzich, het is altijd bedoelt om inzichten te genereren om er zodoende acties op te nemen. Met behulp van Data & BI willen we binnen Welkoop niet alleen terug kijken en analyseren wat er is gebeurd, maar ook anticiperen op wat er nog gaat gebeuren. We willen kunnen voorspellen met welke acties we meer commerciële omzet kunnen generen en/of kosten kunnen besparen. Maar ook om nieuwe kansen te zien en als organisatie pro actief te zijn. De fase waar we nu in zitten is erg leuk. We zetten wat moois neer in een groeiende organisatie die geïnteresseerd is in data, maar nog niet altijd goed weet hoe die inzichten verkregen moeten worden."

Vertaalslag naar Power BI.

"Het afgelopen jaar zijn we gestart met de introductie van Power BI als nieuw dashboard en rapportagetool. Daarmee zullen we Micro Strategy gaan vervangen. De bestaande Data Warehouses hebben we aan elkaar gekoppeld om zo een holistischer beeld van de Welkoop-wereld te creëren. Met de introductie van Power BI worden rapportages intuïtiever, visueler en concreter. Momenteel zijn er meer dan 500 verschillende rapportages die binnen Welkoop actief gebruikt worden. Dit aantal willen we sterk terugbrengen en beter laten aansluiten op de wensen van collega's."

"De hele organisatie leren zelfredzaam te zijn met data. Dat is onderdeel van mijn lange termijn visie voor Welkoop."

Echt impact maken.

"Werken op onze afdeling is divers en kent veel verantwoordelijkheden. Doordat ons team vrij compact is, kun je binnen de hele organisatie verschillende vraagstukken oppakken met behulp van verschillende tooling. We werken nu met On-premise Warehouse, maar gaan straks naar een data platform in de cloud. Als we die basis hebben staan kunnen we ons steeds meer focussen op advanced analytics en voorspellende analyses. Met ons team zitten we heel dicht op de transitie die Welkoop momenteel doorloopt om nog klantgerichter te worden. Samen zorgen we ervoor dat we persoonlijker kunnen zijn in onze communicatie naar onze klant." 

"Het enthousiasme vanuit Welkoop voor BI & Data en de focus die wij hiermee kunnen brengen is groot." 

Echt impact maken.

"Werken op onze afdeling is divers en kent veel verantwoordelijkheden. Doordat ons team vrij compact is, kun je binnen de hele organisatie verschillende vraagstukken oppakken met behulp van verschillende tooling. We werken nu met On-premise Warehouse, maar gaan straks naar een data platform in de cloud. Als we die basis hebben staan kunnen we ons steeds meer focussen op advanced analytics en voorspellende analyses. Met ons team zitten we heel dicht op de transitie die Welkoop momenteel doorloopt om nog klantgerichter te worden. Samen zorgen we ervoor dat we persoonlijker kunnen zijn in onze communicatie naar onze klant." 

"Het enthousiasme vanuit Welkoop voor BI & Data en de focus die wij hiermee kunnen brengen is groot." 

Uitdagende projecten.

"De eerste stap die we zetten om meer klantinzichten te kunnen genereren, is het opzetten van een Customer Data Platform. Ook gaan we dit jaar aan de slag met de koppeling van nieuwe systemen, nemen we belangrijke stappen op het gebied van monitoring en datakwaliteit en creëren we een winkeldashboard. Zo kunnen winkels en retailmanagers met dezelfde bril naar data kijken. We zoeken hierin continu de samenwerking op met onze collega's. Dit is essentieel voor het welslagen van de waarde die je kan creëren."

Snel schakelen.

"Het is prettig dat het team van Data & BI onder onze IT afdeling valt. Daardoor zijn de lijntjes kort. Zijn er issues met data, dan kunnen we snel schakelen met de applicatiebeheerders om problemen op te lossen. De samenwerking hierin verloopt erg goed, je ziet dat we veel voor elkaar over hebben".

Samenwerken.

"Het veelzijdige van onze afdeling is dat je binnen de hele breedte van de organisatie actief bent. We hebben met alle afdelingen te maken. We hebben een Analytics team opgericht waar we de analysecapaciteit op één centrale plek samenbrengen. Hier bespreken we vragen en prioriteiten vanuit de organisatie. Zo pakken we op wat het meeste waarde heeft. Deze samenwerkingen zijn heel waardevol. Zo maken we bijvoorbeeld analyses hoe we onze marges kunnen maximaliseren en hoe klantgroepen het hebben gedaan. Daarmee gebruiken we de data niet alleen om strategische beslissingen te ondersteunen, maar ook om nieuwe kansen te zien." 

Uitdagende projecten.

"De eerste stap die we zetten om meer klantinzichten te kunnen genereren, is het opzetten van een Customer Data Platform. Ook gaan we dit jaar aan de slag met de koppeling van nieuwe systemen, nemen we belangrijke stappen op het gebied van monitoring en datakwaliteit en creëren we een winkeldashboard. Zo kunnen winkels en retailmanagers met dezelfde bril naar data kijken. We zoeken hierin continu de samenwerking op met onze collega's. Dit is essentieel voor het welslagen van de waarde die je kan creëren."

Snel schakelen.

"Het is prettig dat het team van Data & BI onder onze IT afdeling valt. Daardoor zijn de lijntjes kort. Zijn er issues met data, dan kunnen we snel schakelen met de applicatiebeheerders om problemen op te lossen. De samenwerking hierin verloopt erg goed, je ziet dat we veel voor elkaar over hebben".

Samenwerken.

"Het veelzijdige van onze afdeling is dat je binnen de hele breedte van de organisatie actief bent. We hebben met alle afdelingen te maken. We hebben een Analytics team opgericht waar we de analysecapaciteit op één centrale plek samenbrengen. Hier bespreken we vragen en prioriteiten vanuit de organisatie. Zo pakken we op wat het meeste waarde heeft. Deze samenwerkingen zijn heel waardevol. Zo maken we bijvoorbeeld analyses hoe we onze marges kunnen maximaliseren en hoe klantgroepen het hebben gedaan. Daarmee gebruiken we de data niet alleen om strategische beslissingen te ondersteunen, maar ook om nieuwe kansen te zien." 

Grote stappen maken.

"Doordat we aan het begin staan van de ontwikkelingen omtrent datagebruik, kunnen we heel snel grote stappen maken. Het werk dat we doen heeft direct impact op de organisatie en collega's die met onze analyses slimmere en betere keuzes kunnen maken. Dat krijg je ook echt terug, het is dankbaar werk."
"Als manager geef ik veel ruimte aan mijn team om dingen zelf te onderzoeken en op te pakken. Ik vind het belangrijk dat mijn team zich kan focussen op datgeen waar ze mee bezig zijn en doe zelf voor een groot deel ook de analyses. Zo kan ik mijn team beter ondersteunen en begrijp ik welke vragen er spelen. De roadmap voor 2024 ligt vast en ook voor 2025 liggen er nog genoeg uitdagingen. Daarom breiden we uit en hebben we meerdere vacatures openstaan. Je vindt ze hieronder."

Grote stappen maken.

"Doordat we aan het begin staan van de ontwikkelingen omtrent datagebruik, kunnen we heel snel grote stappen maken. Het werk dat we doen heeft direct impact op de organisatie en collega's die met onze analyses slimmere en betere keuzes kunnen maken. Dat krijg je ook echt terug, het is dankbaar werk."
"Als manager geef ik veel ruimte aan mijn team om dingen zelf te onderzoeken en op te pakken. Ik vind het belangrijk dat mijn team zich kan focussen op datgeen waar ze mee bezig zijn en doe zelf voor een groot deel ook de analyses. Zo kan ik mijn team beter ondersteunen en begrijp ik welke vragen er spelen. De roadmap voor 2024 ligt vast en ook voor 2025 liggen er nog genoeg uitdagingen. Daarom breiden we uit en hebben we meerdere vacatures openstaan. Je vindt ze hieronder."

Onze vacatures.