"Als kind zijnde woonde ik op een kleinschalige melkveehouderij. Het was te klein om echt toekomstbestendig te zijn. Daarnaast verbouwden we een klein beetje tarwe, rogge of knollen. Het was niet veel, maar was heel belangrijk voor de koeien om extra melk te produceren.
Het melken van de koeien vond ik fantastisch. Mijn ouders hadden als eerste in het dorp een melkmachine. Dat was zeker bijzonder. Het rooien van de gewassen vond ik veel minder leuk. Want in november of december was het steenkoud. Stonden we daar; op het land. Helaas zat er geen toekomst in de boerderij. Daarom ben ik een andere kant op gegaan en zo jaren geleden bij Welkoop terecht gekomen. In die tijd natuurlijk veel gesprekken gevoerd. Maar nergens voelde het zo goed als bij Welkoop."
“Voor mij ligt de uitdaging in het helpen van klanten. Daar begint het mee. Het moment dat je het eerste contact legt is belangrijk.
Vervolgens laat ik ze hun gang gaan, totdat ik zie dat ze vragen hebben of iets niet kunnen vinden. Dan begint het voor mij. Erop af stappen, vragen of ze hulp nodig hebben, goed luisteren, advies geven en het juiste product verkopen. Daar komen onze klanten voor: het menselijk aspect en het advies.”
"Zonder klanten heeft een winkel geen bestaansrecht. Daarom moet je ze behouden. Eerlijkheid is daarvoor heel belangrijk. Je moet ze niet iets aansmeren wat ze niet nodig hebben. Dat merkt de klant direct. Als je dat combineert met een grapje en een grolletje, breek je direct het ijs. Je bouwt ook direct een band op met de klant. Op deze manier zorg ik ervoor dat ze weer terugkomen."
We doen het in de winkel echt met zijn allen. Wat ik leuk vind is mijn kennis overdragen aan de volgende generatie. Op die manier haalt iedereen het beste uit zichzelf. Dat geeft mij voldoening.
De formule wordt vernieuwd en dat straalt heel veel rust uit. Daar word ik vrolijk van. Vroeger, toen veel handmatig moest, was echt niet alles beter. Nu heb je tijd voor andere dingen, zoals een goede presentatie.
Plezier haal ik echt uit het contact met mensen en het werk op mijn eigen manier mogen doen. Ik ben blij als ik begaan kan zijn met mijn klanten, ze verder kan helpen en vervolgens tevreden naar huis gaan.
"Elk seizoen heeft bij Welkoop wel iets moois. Zeker op het gebied van Tuin is er altijd wel iets te doen. Tegenwoordig ben ik meer een zomermens. Dat past bij mij, warmte uitstralen. Dat neemt niet weg dat ik ook heel erg kan genieten van de kerst. De mensen écht enthousiast maken over de producten, zodat zij een gezellige tijd tegemoet gaan."
“In mijn vrije tijd ben ik heel betrokken bij het dorp. Ik zit bij verenigingen of doe dingen voor de kerk. Veel mensen kennen mij daar dan van. Ik krijg regelmatig te horen: ‘Daar heb je Aart. Van de Welkoop.’ Ze kennen mijn achternaam niet, maar weten wél waar ik werk. Dat is natuurlijk heel bijzonder.
Daarnaast sta ik zelf ook middenin het dorp. Ik houd het nieuws bij, zodat ik weet wat er speelt. Zo zoek ik de verbinding met alle bewoners en klanten.
"In de afgelopen 45 jaar zijn er zeker dingen verandert binnen Welkoop, maar ik vind dat de nieuwe formule heel goed is. De nieuwe formule straalt rust uit. Het is echt een gezellige winkel.
De inrichting is verbeterd en spreekt nu veel meer aan. Ook de klanten merken dit. Ze zien de route van de winkel beter, kunnen zelf een bakkie koffie pakken en lekker rondlopen."
Ik geloof erin dat iedereen zijn/haar best doet en zich volledig inzet voor de winkel. Daarom geven we bij ons in de winkel iedereen een eigen verantwoordelijkheid. Daarbij kijk ik naar wensen en persoonlijke voorkeuren. Als een weekendhulp wil helpen bij de kleding, dan mag dat van mij. Wil een kassamedewerker ook meedraaien op Tuin? Helemaal prima! Zo zorgen we dat iedereen in het team met plezier naar werk gaat. Dan is mijn dag ook geslaagd!
Aart Mulder
Voor mij ligt de uitdaging in het helpen van klanten. Daar begint het mee. Het moment dat je het eerste contact legt is belangrijk. Vervolgens laat ik ze hun gang gaan, totdat ik zie dat ze vragen hebben of iets niet kunnen vinden. Dan begint het voor mij. Erop af stappen, vragen of ze hulp nodig hebben, goed luisteren, advies geven en het juiste product verkopen. Daar komen onze klanten voor: het menselijk aspect en het advies.
Jenita Peinder-Bonestroo
Ik heb de kans gekregen bij Welkoop om veel te leren. We leren niet alleen veel van onze producten, maar ook hoe we het beste met onze klanten om kunnen gaan. Ook de samenwerking binnen het team staat regelmatig centraal.
Cristi Mattheij - Koning
Een gezellig team en een leuke werkomgeving vind ik belangrijk. Dagelijks zorg ik ervoor dat elke medewerker dit voelt en ervaart in onze winkel. Ik wil dat we openstaan voor elkaar en leg de focus graag op datgene waar iemand goed in is. Dat versterken we en vanuit daar kunnen we samenwerken en elkaar aanvullen. Klanten voelen de fijne sfeer ook. We krijgen hier regelmatig complimenten over. We kennen onze klanten en kunnen ze echt goed advies geven.
Wij, en derde partijen, maken op onze website gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website goed functioneert, om jouw voorkeuren op te slaan, om inzicht te verkrijgen in bezoekersgedrag, maar ook voor marketing en social media doeleinden (laten zien van gepersonaliseerde advertenties). Door op ‘Accepteren’ te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies. In onze Cookieverklaring kun je meer lezen over de cookies die wij gebruiken en kun je jouw voorkeuren opslaan of wijzigen. Door ‘Weigeren’ te klikken ga je alleen akkoord met het gebruik van functionele cookies.