Social en Display Advertising Marketeer
Servicekantoor Welkoop

Wij zijn doeners, net als onze klanten.

“In 2022 ben ik begonnen als Online Campagne Marketeer bij Welkoop. Na zeven jaar gewerkt te hebben in een soortgelijke functie bij LTO (Land- en Tuinbouworganisatie) vond ik dat het tijd was voor een nieuwe uitdaging. Van een (semi)overheidsorganisatie naar een groeiende retailer, een hele andere dynamiek. Welkoop heeft me echt het vertrouwen gegeven dat ik de stap naar de retail kon maken.”

“Mijn eerste werkdag zal ik nooit vergeten. Er stond meteen een collega aan mijn bureau van Category Management die vroeg: kom je bij LTO vandaan? Ga je dan met me mee naar een paardenevent voor de inkoop van onze categorie paard? Dat was echt leuk. Ik zeg dit omdat dit de cultuur binnen Welkoop typeert."

"Iedereen is betrokken en we zoeken de samenwerking, ook afdeling overstijgend.”

Wekken van een vonk die leidt tot actie.

"Als advertising marketeer geef ik online betekenis aan onze boodschappen. Is het tijd om te snoeien? Dan laat ik onze doelgroep bijvoorbeeld middels een videoadvertentie zien met welk gereedschap je dit doet, hoe je dit doet en wanneer in het seizoen. En geven we bijvoorbeeld ook een leuke korting op snoeischaren. Het doel van de online advertenties? Ik zeg weleens; ‘het wekken van een vonk die leidt tot actie’, dus van een consument een klant proberen te maken."

Onze cultuurwaarden.

Samen winnen.

"Ieder jaar organiseer ik onze deelname aan de verkiezing ‘Beste Winkelketen’. Dit jaar wonnen we in maar liefst 3 categorieën. Een prijs van onze klanten voor onze winkels."

Elke dag beter.

"De ontwikkelingen in mijn vakgebied gaan snel. Hierop inspelen vind ik het allerleukste. Als je kijkt waar we vandaan komen, dan is het mooi om aan die online groei een bijdrage te leveren."

Met plezier.

Dit merk je overal. Op ons Servicekantoor maar ook als je weer eens terug bent in de winkels, bijvoorbeeld tijdens de VIP-koopavonden. Dan werken alle medewerkers van het Servicekantoor een avond mee in de winkels. Het maakt niet uit in welke winkel je dan bent, de Welkoop cultuur is voelbaar. 

Welkoop zet de klant centraal.

“We denken niet vanuit het assortiment van onze leverancier, maar we verplaatsen ons in onze klant. Dat is ons vertrekpunt. We zetten de klant centraal. Wat hier heel goed op aansluit is onze eigen merk propositie. Bijvoorbeeld ons eigen merk tuingereedschap. Ons gesteeld gereedschap heeft een gladde steel om blaren te voorkomen. Maar ook een lichte kromming om rugklachten te voorkomen. Niet altijd voor de hand liggend, wel wat de klant graag wil."

"Het voelt goed om advertenties voor producten te maken die vanuit de klantwens zijn ontstaan."

Persoonlijke ontwikkeling.

"Toen ik bij Welkoop begon had onze afdeling de focus op het positioneren van Welkoop als merk. Naast merkbekendheid staat op dit moment vooral de omnichannel-aanpak centraal. Kort gezegd; op het ene kanaal zoeken en op het andere kanaal kopen. Die klantreis met daarbinnen de touchpoints moeten goed op elkaar afgestemd zijn. Ik vind het dan ook meer dan logisch om met online advertising daaraan bij te dragen. Ik ben van Online Campagne Marketeer doorgegroeid naar de specialistische functie van Social en Display Advertising Marketeer. Heel fijn dat Welkoop mij deze ruimte gegeven heeft. Daarnaast biedt Welkoop mij de ruimte om mijn Meta Blueprint certificering te behalen. Groeien doen we dus echt samen."

“Ik krijg ruimte voor persoonlijke groei.”

Welkoop als werkgever.

“Welkoop is ambitieus en gaat echt voor groei. Elke dag beter is een van onze cultuurwaarden en deze past ook goed bij mij. Wat ik super leuk vond, was het Goud en Fout feest. Er wordt aandacht besteed aan het creëren van verbinding tussen ons Servicekantoor en de winkels. Zo hebben we bijvoorbeeld ook jaarlijks een formuledag, een zomerweek en een eindejaarsevent. Ook hebben we twee keer per jaar VIP koopavond. Dan werken we als Servicekantoor medewerkers mee in de winkels. 

“Betekenis geven aan onze boodschap.”

De seizoenen maken het éxtra leuk.

"Welkoop speelt in op de seizoenen. Want daar zijn we met name relevant voor de tuinder. Een unieke service vind ik onze gratis grondtest. De klant komt met een bakje aarde uit z’n/haar tuin naar de winkel. Onze tuinspecialist neemt de grondtest af en kan op maat adviseren wat de klant nodig heeft voor bijvoorbeeld het laten groeien van een rozenstruik, groenten of andere planten. De producten kan de klant dan meteen meenemen en afrekenen. Mijn bijdrage hierin is het kenbaar maken dát we deze gratis grondtest aanbieden. Met bijvoorbeeld een leuke animatie over de grondtest. Dit zodat de consument ook daadwerkelijk thuis de voorbereiding treft en vervolgens langskomt met een bakje aarde."

De grootste uitdaging.

"In de omnichannel aanpak richten we ons niet op het managen van de verschillende kanalen afzonderlijk, maar verschuift het accent naar het samenspel van alle kanalen. Door deze bij elkaar te brengen, slimmer en gerichter in te zetten, realiseren we betere klantinteracties. Onze afdeling is iedere dag bezig om dit nóg beter dan de dag ervoor te doen."

Sabine.

Lees hier meer echte verhalen.

Verhalen
Klantenservice

Pavan Kalloe - Klantenservice

"Welkoop groeit. En zo ook het aantal klanten - en bijbehorende vragen. De vragen zijn uiteenlopend en seizoensgebonden en dat maakt mijn werk ook zo leuk. Zo hebben we natuurlijk onlangs ons Eigen Merk honden- en kattenvoeding gelanceerd. In dit geval veranderd een verpakking en kan de klant vragen hebben over de samenstelling van het voer. Deze komen dan bij mij terecht.

Finance & Control
Verhalen
IT

Rob Kuster - Kwaliteit bij Welkoop

Kwaliteit bij Welkoop betekent onderscheidend vermogen. Wij leggen de lat hoog. Als wij alle normen naleven, levert dit een hoog kwaliteitsproduct richting de klant en maken we onze klantbelofte ‘Welkoop, weet wat te doen’ mede waar.

Verhalen
IT

Pim Segers - Product Owner BI

Welkoop is volop in ontwikkeling en dat geldt ook voor onze Business Intelligence afdeling. Door slimmer met onze data om te gaan kunnen we proactiever beslissingen nemen, anticiperen op toekomstontwikkelingen en nog relevanter zijn voor onze klanten. Zo weten we altijd wat te doen.

Verhalen
DC

Nick Hofsink - Teamleider DC

Mijn medewerkers zijn heel belangrijk. Elke dag kijk hoe de vlag erbij hangt in mijn team. Vaak is even in de ogen aankijken al genoeg. Verder houd ik mij bezig met het plaatsen van missende orders, productiviteitsrondes, terminals die blijven hangen weer leven inblazen en veel één-op-één gesprekken met de pickers. Ook schakel ik regelmatig met afdelingen op het Servicekantoor.

Verhalen
DC

Martijn Wessels - Teamleider DC

Met mijn team zorgen we ervoor dat de 12.000 producten op de juiste plek in het DC terecht komen. Ook zijn we er verantwoordelijk voor dat de stellingen voor de pickers goed gevuld zijn. ls Teamleider heb ik heel veel oog voor alle medewerkers. Kijken hoe ze in hun vel zitten, wat hun ambities zijn en wat ze bezighoudt. Op die manier kan ik de sturing geven die zij nodig hebben.

Verhalen
In de winkel

Aart Mulder - Verkoopmedewerker Tuin Nunspeet

Voor mij ligt de uitdaging in het helpen van klanten. Daar begint het mee. Het moment dat je het eerste contact legt is belangrijk. Vervolgens laat ik ze hun gang gaan, totdat ik zie dat ze vragen hebben of iets niet kunnen vinden. Dan begint het voor mij. Erop af stappen, vragen of ze hulp nodig hebben, goed luisteren, advies geven en het juiste product verkopen. Daar komen onze klanten voor: het menselijk aspect en het advies.

Finance & Control
Verhalen

Danny van Tooren - Junior Financial Controller

Mijn takenpakket is in de loop der jaren flink uitgebreid, omdat ik me graag verder wil ontwikkelen. Zo verwerk ik kostenfacturen, maar ga ik ook in gesprek over budgetten met de afdelingsmanagers van het Servicekantoor.

Verhalen
Marketing

Sabine Sardjoe - Hollegien - Social en Display Advertising Marketeer

Toen ik binnenkwam gingen we voor 100% merkbekendheid. In 2 jaar tijd hebben we enorme groei doorgemaakt. Nu hebben we onze focus naast merkbekendheid vooral op Omnichannel. Op het ene kanaal zoeken en op het andere kanaal kopen, daar gaan we voor. Die klantreis moet goed op elkaar zijn afgestemd.

Verhalen
In de winkel

Jenita Peinder-Bonestroo - Verkoopmedewerkster Zevenhuizen

Ik heb de kans gekregen bij Welkoop om veel te leren. We leren niet alleen veel van onze producten, maar ook hoe we het beste met onze klanten om kunnen gaan. Ook de samenwerking binnen het team staat regelmatig centraal.

Verhalen
IT

Laurens Kozijn - Applicatiebeheerder

Het is een veelzijdige functie waar ontzettend veel uitdaging ligt. Ik heb de flinke groeifase van Welkoop mogen ervaren. Het toekomstbestendig maken van de organisatie proef je overal in terug. Bijvoorbeeld de omnichannel strategie. Daar hebben we meerdere projecten voor lopen binnen onze afdeling.

Verhalen
In de winkel

Cristi Mattheij - Koning - Bedrijfsleider Zevenhuizen

Een gezellig team en een leuke werkomgeving vind ik belangrijk. Dagelijks zorg ik ervoor dat elke medewerker dit voelt en ervaart in onze winkel. Ik wil dat we openstaan voor elkaar en leg de focus graag op datgene waar iemand goed in is. Dat versterken we en vanuit daar kunnen we samenwerken en elkaar aanvullen. Klanten voelen de fijne sfeer ook. We krijgen hier regelmatig complimenten over. We kennen onze klanten en kunnen ze echt goed advies geven.

Verhalen
Category Management

Thomas Menop - Assistent Category Manager Tuin

Door de groei van Welkoop als organisatie groeien ook de werkzaamheden binnen mijn functie. Een mooi voorbeeld hiervan is de omnichannel strategie. Bij alles wat ik doe, denk ik nu omnichannel.

Verhalen
Category Management

Ilja Sneek - Category Manager Tuin

Wat voor mij Welkoop echt bijzonder maakt zijn de groeikansen die worden geboden, korte lijnen en nuchtere mentaliteit. Daarnaast ben ik heel blij om te zien dat Welkoop niet achterover leunt, maar juist investeert in de winkels. Want zo blijft Welkoop als winkelketen relevant in de toekomst.

Verhalen
IT

Tim Holweg - Manager IT

Bij ons krijg je de ruimte om écht mee te denken in onze processen. Alleen als team kunnen wij blijven innoveren en onszelf in onze kracht zetten. Samen met partners versterken we onze dienstverlening.

Verhalen
IT

Chris Stocks - Skilled Helpdeskmedewerker

Wat ik uniek vind aan Welkoop is 100% de verantwoordelijkheid die ik krijg. Als Skilled Helpdeskmedewerker mag ik taken uitvoeren die bij andere bedrijven onder verantwoordelijkheden van een Teamleider of Systeembeheerder vallen.