Verkoopmedewerkster Zevenhuizen

Ervaring is de beste leermeester,

“Ik werk sinds 2021 bij Welkoop. Ik ben begonnen als kassamedewerkerster in Nunspeet en nu doe ik zowel verkoop als kassawerkzaamheden in Zevenhuizen. Ik heb van nature veel met tuin en dier. Ik ben opgegroeid met koeien, schapen, een pony, kat, hond en een hele grote moestuin. Inmiddels ben ik net getrouwd en is onze tuin in aanbouw. Ik heb een hele leuke moestuinbak op poten waarin ik groenten wil gaan kweken. Dat blijft toch kriebelen."

“Ik heb de kans gekregen bij Welkoop om veel te leren. We leren niet alleen veel van onze producten, maar ook hoe we het beste met onze klanten om kunnen gaan. Ook de samenwerking binnen het team staat regelmatig centraal. Ik ben de afgelopen twee jaar opgeleid door de Bedrijfsleider van Nunspeet en een collega verkoopmedewerker. Zij werken al ruim 40 jaar bij Welkoop en hebben mij alle kneepjes van het vak geleerd. Dat vind ik super waardevol!”

Moe, maar voldaan én energie.

“Als ik ’s ochtends naar mijn werk ga heb ik het meest zin in het klantcontact. Het echte contact met klanten en met collega’s vind ik bij Welkoop het meest bijzonder. Samen met het team zorgen we er voor dat de winkel er zo bij staat dat de klant er fijn kan winkelen. Als ik een schappenplan heb uitgevoerd en de winkel ziet er mooi uit dan word ik blij. Ik kan dan echt een sprongetje maken! Aan het eind van de dag ben ik moe en voldaan, maar ik toch heb ik juist ook energie. Dat maakt dat ik bij Welkoop blijf werken!”

Ik kan dan echt een sprongetje maken.

Onze cultuurwaarden.

Samen winnen.

Ondanks de groei van Welkoop, blijft het menselijke aspect als een huis staan. Dit is niet alleen intern voelbaar, maar ook extern. Zo kreeg ik onlangs het compliment van een leverancier ''dat er bij Welkoop echt nog mensen werken''.

Elke dag beter.

De ontwikkeling binnen Welkoop gaat hard en dat vind ik het allerleukste. Grote projecten volgen elkaar in hoog tempo op. Als je ziet hoe snel we ontwikkelen en waar we vandaan komen, dan is het mooi om daar een bijdrage aan te leveren. 

Met plezier.

Dit merk je overal. Op ons Servicekantoor maar ook als je weer eens terug bent in de winkels, bijvoorbeeld tijdens de VIP-koopavonden. Dan werken alle medewerkers van het Servicekantoor een avond mee in de winkels. Het maakt niet uit in welke winkel je dan bent, de Welkoop cultuur is voelbaar. 

Steeds een nieuw seizoen voor de deur.

“De schappenplannen krijgen we aangereikt vanuit het Servicekantoor. Bij elk seizoen ben ik weer benieuwd hoe die er uit zien. De seizoenswisselingen vind ik het leukst. Bijvoorbeeld de ombouw naar een uitgebreid vogelassortiment in de winter. Dan bouwen we een vlonder op en creëren we een aantrekkelijk winkelbeeld dat uitnodigt tot kopen. Maar ook zwembaden, bloembollen en groentezaden vind interessant.  

Als warme afsluiter van het jaar word ik super vrolijk van de kerstperiode. Alle kunstbomen in de winkel in elkaar zetten en alles in kerstsfeer maken! De echte bomen buiten, het afzagen van de stam en de netten om de bomen doen – eigenlijk doe ik van alles!”

“Mijn visie is altijd: klant is koning. Dat kan ik hier echt waarmaken. Ik kan en mag net dat stapje harder zetten.”

Services.

“Het beste advies en de beste service. Dat is waar Welkoop

voor staat. Wil een klant een bepaald product dat niet op voorraad is? Dan bestel ik het. Hebben we het niet in het assortiment? Dan adviseer ik een ander product met dezelfde kenmerken. Kortom alles om de klant het product te kunnen leveren.


Een passend voedingsadvies op maat mag ik nog niet geven, hier word je binnen Welkoop voor opgeleid. Ik hoop die opleiding ook te mogen gaan doen in de toekomst!”

Vaste klanten.

“In de 2 jaar dat ik Nunspeet werkte, kende ik zeker 33% van de klanten bij naam, postcode en huisnummer! We hebben een enorm vast klanten bestand. Ik maak persoonlijke praatjes, bied een bakje koffie aan en vind het leuk om de klanten echt te kennen.“

“Tijdens het persoonlijke praatje kom ik vaak achter de echte behoefte van de klant. Dan kan ik pas echt goed helpen!”

Toekomst van Welkoop.

“Onze belofte: Welkoop, weet wat te doen maken we echt waar. Ik geloof dat we hiermee echte service bieden waarmee we ons in de toekomst blijven onderscheiden. We hebben met onze nieuwe formule een hele fijne sfeer in de winkel gebracht waarmee we een heel toegankelijk winkelbeeld hebben gecreëerd. Naast functioneel winkelen kan er nu ook ter inspiratie worden gewinkeld. En dit zie en hoor ik terug. Klanten zeggen dat de nieuwe formule winkel veel overzichtelijker is. Ze kunnen rustiger winkelen.” 

“Welkoop heeft steeds verbeteringen doorgevoerd, ook voor personeel. Je ziet zoveel mensen die lang bij ons werken. Dat zorgt voor een hele fijne werksfeer en prettige teams!”

Jenita.

Lees hier meer echte verhalen.

Verhalen
In de winkel

Bram Cossee - Bedrijfsleider Harderwijk

Ik geloof erin dat iedereen zijn/haar best doet en zich volledig inzet voor de winkel. Daarom geven we bij ons in de winkel iedereen een eigen verantwoordelijkheid. Daarbij kijk ik naar wensen en persoonlijke voorkeuren. Als een weekendhulp wil helpen bij de kleding, dan mag dat van mij. Wil een kassamedewerker ook meedraaien op Tuin? Helemaal prima! Zo zorgen we dat iedereen in het team met plezier naar werk gaat. Dan is mijn dag ook geslaagd!

Verhalen
In de winkel

Aart Mulder - Verkoopmedewerker Tuin Nunspeet

Voor mij ligt de uitdaging in het helpen van klanten. Daar begint het mee. Het moment dat je het eerste contact legt is belangrijk. Vervolgens laat ik ze hun gang gaan, totdat ik zie dat ze vragen hebben of iets niet kunnen vinden. Dan begint het voor mij. Erop af stappen, vragen of ze hulp nodig hebben, goed luisteren, advies geven en het juiste product verkopen. Daar komen onze klanten voor: het menselijk aspect en het advies.

Verhalen
In de winkel

Jenita Peinder-Bonestroo - Verkoopmedewerkster Zevenhuizen

Ik heb de kans gekregen bij Welkoop om veel te leren. We leren niet alleen veel van onze producten, maar ook hoe we het beste met onze klanten om kunnen gaan. Ook de samenwerking binnen het team staat regelmatig centraal.

Verhalen
In de winkel

Cristi Mattheij - Koning - Bedrijfsleider Zevenhuizen

Een gezellig team en een leuke werkomgeving vind ik belangrijk. Dagelijks zorg ik ervoor dat elke medewerker dit voelt en ervaart in onze winkel. Ik wil dat we openstaan voor elkaar en leg de focus graag op datgene waar iemand goed in is. Dat versterken we en vanuit daar kunnen we samenwerken en elkaar aanvullen. Klanten voelen de fijne sfeer ook. We krijgen hier regelmatig complimenten over. We kennen onze klanten en kunnen ze echt goed advies geven.