Bedrijfsleider Zevenhuizen

Toen met name voor de boeren, nu voor alle consumenten.

“Ik werk sinds 2002 bij Welkoop. Ik heb al heel wat meegekregen. Ik ben begonnen als Verkoopmedewerkster, in het begin nog allround. We werkten nog niet met afdelingen. Het was een wereld van verschil met nu. Onze klanten waren met name boeren, nu zien we alle consumenten in de winkel. Door de jaren heen hebben producten voor de glastuinbouw en akkerbouw plaatsgemaakt voor mooie assortimenten voor volkstuinen en moestuinen. We helpen mensen met het opfleuren van hun balkon en geven advies over het kweken in potten."

"Ik heb nu een bredere klantengroep waardoor mijn expertise nog waardevoller is."

Samenwerken en elkaar aanvullen.

“Ik ben nu sinds anderhalf jaar Bedrijfsleider. Daarvoor was ik heel lang Assistent Bedrijfsleider. Toen de vorige Bedrijfsleider stopte, dacht ik: dat wil ik doen! Ik wilde deze rol in 32 uur vervullen en dat kon! Zo kan ik het goed combineren met mijn gezin. Ik heb een super goede Assistent en zij werkt ook 32 uur. Samen runnen we de winkel.”

Een dorps karakter met professioneel team.

“Een gezellig team en een leuke werkomgeving vind ik belangrijk. Dagelijks zorg ik ervoor dat elke medewerker dit voelt en ervaart in onze winkel. Ik wil dat we openstaan voor elkaar en leg de focus graag op datgene waar iemand goed in is. Dat versterken we en vanuit daar kunnen we samenwerken en elkaar aanvullen. Klanten voelen de fijne sfeer ook. We krijgen hier regelmatig complimenten over. We kennen onze klanten en kunnen ze echt goed advies geven.”

Onze cultuurwaarden.

Samen winnen.

Ondanks de groei van Welkoop, blijft het menselijke aspect als een huis staan. Dit is niet alleen intern voelbaar, maar ook extern. Zo kreeg ik onlangs het compliment van een leverancier ''dat er bij Welkoop echt nog mensen werken''.

Elke dag beter.

De ontwikkeling binnen Welkoop gaat hard en dat vind ik het allerleukste. Grote projecten volgen elkaar in hoog tempo op. Als je ziet hoe snel we ontwikkelen en waar we vandaan komen, dan is het mooi om daar een bijdrage aan te leveren. 

Met plezier.

Dit merk je overal. Op ons Servicekantoor maar ook als je weer eens terug bent in de winkels, bijvoorbeeld tijdens de VIP-koopavonden. Dan werken alle medewerkers van het Servicekantoor een avond mee in de winkels. Het maakt niet uit in welke winkel je dan bent, de Welkoop cultuur is voelbaar. 

Nieuwe formule.

“We zitten momenteel middenin de verbouwing. Onze winkel wordt omgebouwd naar de nieuwe formule. Daar heb ik heel veel zin in. Ik verwacht dat we de klant nog beter kunnen helpen. De grondtest doe ik nu achter de kassa, straks heb ik een mooi Servicepunt Tuin. Ook met het Servicepunt Dier verwacht ik klanten nog beter te kunnen helpen. Een van de medewerkers uit mijn team wordt momenteel opgeleid tot Dierspecialist. Zij mag straks naast verkoopadvies ook gebitscontroles en vachtcontroles doen of bijvoorbeeld nagels knippen. We leggen de focus op kwaliteit en echt eerlijk advies.”

“Als we ergens niet achter staan, adviseren we het ook niet”.

Herfst is mijn favoriete seizoen.

“Als er echt een hoop moet gebeuren en het aan het einde van de dag gelukt is, ben ik blij. Ik haal hier voldoening uit. Ik vind het ook heel leuk dat we met de seizoenen mee gaan. Nu is het herfst, dat is mijn favoriete seizoen.”

"Zwembaden eruit, bloembollen, vogelvoer, vogelhuisjes, heideplanten en pompoenen erin.

Herfst is mijn favoriete seizoen.

“Als er echt een hoop moet gebeuren en het is aan het einde van de dag is gelukt, ben ik blij. Ik haal hier voldoening uit. Ik vind het ook heel leuk dat we met de seizoenen mee gaan. Nu is het herfst, dat is mijn favoriete seizoen.”

"Zwembaden er uit, bloembollen, vogelvoer, vogelhuisjes, heideplanten en pompoenen er in.

Ik voel me betrokken.

“Ik voel me betrokken bij de beslissingen die op het Servicekantoor worden genomen. Volgende week is er bijvoorbeeld een Formuledag waar we naartoe gaan.

Alle medewerkers van het Servicekantoor, de Bedrijfsleiders en Ondernemers komen dan samen. Ik vind dit altijd erg leuk en prettig. We worden dan goed meegenomen in alle ontwikkelingen.”

“Ik weet welke kant we op gaan, welk beleid er wordt gevoerd en waarom bepaalde keuzes worden gemaakt. Dit kan ik weer vertalen naar de winkelvloer”.

Een mooi leiderschapstraject.

“Ik heb het leiderschapstraject van Franklin Covey gevolgd via Welkoop. Ik ben hierdoor leiderschap anders gaan zien en heb er veel uitgehaald wat ik dagelijks toepas.

Opleiding en ontwikkeling van het team vind ik ook heel belangrijk. Een van de collega’s is begonnen als vakkenvuller. Nu is ze Verkoopmedewerkster Kleding.”

“Ze is zo gegroeid, dat vind ik echt leuk om te zien”.

"Ondanks dat we groot zijn, voel ik me nooit een nummer. We krijgen veel waardering en regelmatig leuke extra’s. Daar word ik blij van en dit vind ik uniek."


Cristi.

Lees hier meer echte verhalen.

Klantenservice
Verhalen

Pavan Kalloe - Klantenservice

"Welkoop groeit. En zo ook het aantal klanten - en bijbehorende vragen. De vragen zijn uiteenlopend en seizoensgebonden en dat maakt mijn werk ook zo leuk. Zo hebben we natuurlijk onlangs ons Eigen Merk honden- en kattenvoeding gelanceerd. In dit geval veranderd een verpakking en kan de klant vragen hebben over de samenstelling van het voer. Deze komen dan bij mij terecht.

Verhalen
IT
Finance & Control

Rob Kuster - Kwaliteit bij Welkoop

Kwaliteit bij Welkoop betekent onderscheidend vermogen. Wij leggen de lat hoog. Als wij alle normen naleven, levert dit een hoog kwaliteitsproduct richting de klant en maken we onze klantbelofte ‘Welkoop, weet wat te doen’ mede waar.

Verhalen
IT

Pim Segers - Product Owner BI

Welkoop is volop in ontwikkeling en dat geldt ook voor onze Business Intelligence afdeling. Door slimmer met onze data om te gaan kunnen we proactiever beslissingen nemen, anticiperen op toekomstontwikkelingen en nog relevanter zijn voor onze klanten. Zo weten we altijd wat te doen.

Verhalen
DC

Nick Hofsink - Teamleider DC

Mijn medewerkers zijn heel belangrijk. Elke dag kijk hoe de vlag erbij hangt in mijn team. Vaak is even in de ogen aankijken al genoeg. Verder houd ik mij bezig met het plaatsen van missende orders, productiviteitsrondes, terminals die blijven hangen weer leven inblazen en veel één-op-één gesprekken met de pickers. Ook schakel ik regelmatig met afdelingen op het Servicekantoor.

Verhalen
DC

Martijn Wessels - Teamleider DC

Met mijn team zorgen we ervoor dat de 12.000 producten op de juiste plek in het DC terecht komen. Ook zijn we er verantwoordelijk voor dat de stellingen voor de pickers goed gevuld zijn. ls Teamleider heb ik heel veel oog voor alle medewerkers. Kijken hoe ze in hun vel zitten, wat hun ambities zijn en wat ze bezighoudt. Op die manier kan ik de sturing geven die zij nodig hebben.

Verhalen
In de winkel

Aart Mulder - Verkoopmedewerker Tuin Nunspeet

Voor mij ligt de uitdaging in het helpen van klanten. Daar begint het mee. Het moment dat je het eerste contact legt is belangrijk. Vervolgens laat ik ze hun gang gaan, totdat ik zie dat ze vragen hebben of iets niet kunnen vinden. Dan begint het voor mij. Erop af stappen, vragen of ze hulp nodig hebben, goed luisteren, advies geven en het juiste product verkopen. Daar komen onze klanten voor: het menselijk aspect en het advies.

Verhalen
Finance & Control

Danny van Tooren - Medewerker Facturen & Doorbelastingen

Mijn takenpakket is in de loop der jaren flink uitgebreid, omdat ik me graag verder wil ontwikkelen. Zo verwerk ik kostenfacturen, maar ga ik ook in gesprek over budgetten met de afdelingsmanagers van het Servicekantoor.

Verhalen
Marketing

Sabine Sardjoe - Hollegien - Social en Display Advertising Marketeer

Toen ik binnenkwam gingen we voor 100% merkbekendheid. In 2 jaar tijd hebben we enorme groei doorgemaakt. Nu hebben we onze focus naast merkbekendheid vooral op Omnichannel. Op het ene kanaal zoeken en op het andere kanaal kopen, daar gaan we voor. Die klantreis moet goed op elkaar zijn afgestemd.

Verhalen
In de winkel

Jenita Peinder-Bonestroo - Verkoopmedewerkster Zevenhuizen

Ik heb de kans gekregen bij Welkoop om veel te leren. We leren niet alleen veel van onze producten, maar ook hoe we het beste met onze klanten om kunnen gaan. Ook de samenwerking binnen het team staat regelmatig centraal.

Verhalen
IT

Laurens Kozijn - Applicatiebeheerder

Het is een veelzijdige functie waar ontzettend veel uitdaging ligt. Ik heb de flinke groeifase van Welkoop mogen ervaren. Het toekomstbestendig maken van de organisatie proef je overal in terug. Bijvoorbeeld de omnichannel strategie. Daar hebben we meerdere projecten voor lopen binnen onze afdeling.

Verhalen
In de winkel

Cristi Mattheij - Koning - Bedrijfsleider Zevenhuizen

Een gezellig team en een leuke werkomgeving vind ik belangrijk. Dagelijks zorg ik ervoor dat elke medewerker dit voelt en ervaart in onze winkel. Ik wil dat we openstaan voor elkaar en leg de focus graag op datgene waar iemand goed in is. Dat versterken we en vanuit daar kunnen we samenwerken en elkaar aanvullen. Klanten voelen de fijne sfeer ook. We krijgen hier regelmatig complimenten over. We kennen onze klanten en kunnen ze echt goed advies geven.

Verhalen
Category Management

Thomas Menop - Assistent Category Manager Tuin

Door de groei van Welkoop als organisatie groeien ook de werkzaamheden binnen mijn functie. Een mooi voorbeeld hiervan is de omnichannel strategie. Bij alles wat ik doe, denk ik nu omnichannel.

Verhalen
Category Management

Ilja Sneek - Category Manager Tuin

Wat voor mij Welkoop echt bijzonder maakt zijn de groeikansen die worden geboden, korte lijnen en nuchtere mentaliteit. Daarnaast ben ik heel blij om te zien dat Welkoop niet achterover leunt, maar juist investeert in de winkels. Want zo blijft Welkoop als winkelketen relevant in de toekomst.

Verhalen
IT

Tim Holweg - Manager IT

Bij ons krijg je de ruimte om écht mee te denken in onze processen. Alleen als team kunnen wij blijven innoveren en onszelf in onze kracht zetten. Samen met partners versterken we onze dienstverlening.

Verhalen
IT

Chris Stocks - Skilled Helpdeskmedewerker

Wat ik uniek vind aan Welkoop is 100% de verantwoordelijkheid die ik krijg. Als Skilled Helpdeskmedewerker mag ik taken uitvoeren die bij andere bedrijven onder verantwoordelijkheden van een Teamleider of Systeembeheerder vallen.

Vacature Wekker.

Meld je aan voor onze Vacature Wekker.