Welkoop, weet wat te doen.

Welkoop, weet wat te doen. Dat is onze klantbelofte. Vanuit het Servicekantoor geven wij de beste ondersteuning aan de winkels, zodat zij zich kunnen focussen op hetgeen waar zij het beste in zijn: klanten helpen. Dit is waar IT om draait. Een prettige digitale werkomgeving die de winkels én medewerkers ontzorgd. Daar werken wij elke dag hard aan. 

Tim Holweg - Manager IT.

In 2022 ben ik gestart bij Welkoop. Mij werd snel duidelijk dat Welkoop een organisatie is met een ambitieuze groeistrategie. Meer winkels openen, landelijke dekking krijgen en een nieuwe formule lanceren. In die nieuwe strategie speelt IT een cruciale rol, maar er moest veel gebeuren. Met het hele team zijn we nu aan het bouwen en kunnen we met trots zeggen dat we al flinke stappen hebben gezet. Er staat nog veel op de planning, maar dat maakt het werken bij Welkoop op dit moment zo leuk! Je eigen stempel drukken op de organisatie en écht impact maken.

"Wij kunnen in de winkels alleen maar 110% geven als de IT goed functioneert en geen irritaties oplevert".

Onze uitdagingen.

Innoveren.

Een aantal jaar geleden is Welkoop gestart met een inhaalslag door als eerste het oude ERP-systeem te vervangen door Microsoft Dynamics 365. Een flinke klus. Zo staan er nog een flink aantal grote projecten op de planning. We zijn nu bezig met het vervangen van de integratielaag, terwijl tegelijkertijd wordt gewerkt aan een nieuw datawarehouse en aan een nieuw productinformatie management systeem (PIM).

“De inhaalslag is nodig om uit te groeien tot een volwaardige omnichannel-retailer."

Regiemodel.

We zijn op weg naar een regiemodel waarin onze medewerkers zelf minder vaak aan de knoppen zitten, maar daarvoor partners inschakelen. Partners waarmee we daadwerkelijk een goede relatie kunnen opbouwen. Die met ons meedenken en ons ontlasten. We hebben hiervoor een duidelijke strategie geformuleerd. We weten waar we heen willen en hebben partners die ons helpen het doel te bereiken.

Écht impact maken

Werken op onze afdeling IT, betekent dat je echt impact kunt maken. Impact op de gehele organisatie. Bij zowel winkels, servicekantoor als distributiecentra. Wij ondersteunen iedereen.

Meedenken in processen

Bij ons krijg je de ruimte om écht mee te denken in onze processen. Alleen als team kunnen wij blijven innoveren en onszelf in onze kracht zetten. Samen met partners versterken we onze dienstverlening.

De invloed van een IT'er

Binnen onze afdeling is volop ruimte voor eigen invulling. De lijnen zijn kort en je kan snel schakelen. Zie je kansen voor ontwikkeling die passen bij ons beleid? Dan word je vrijgelaten om dit uit te proberen.

Fantastisch pand en leuk team

We hebben een fantastisch modern kantoorpand met Distributiecentrum waar het prettig werken is, maar thuis werken kan ook! Ons team is professioneel, maar gezellig en we staan altijd klaar om elkaar te helpen.

Goede arbeidsvoorwaarden

We hebben een mooi pakket. Een goed salaris, resultatenuitkering én eindejaarsuitkering, 25 vakantiedagen + 13 adv dagen, een goede pensioenregeling met lage werknemersbijdrage en ruimte voor groei en ontwikkeling.

Onze cultuurwaarden.

Lees de verhalen van onze IT'ers.

Verhalen
IT
Finance & Control

Rob Kuster - Kwaliteit bij Welkoop

Kwaliteit bij Welkoop betekent onderscheidend vermogen. Wij leggen de lat hoog. Als wij alle normen naleven, levert dit een hoog kwaliteitsproduct richting de klant en maken we onze klantbelofte ‘Welkoop, weet wat te doen’ mede waar.

Verhalen
IT

Pim Segers - Product Owner BI

Welkoop is volop in ontwikkeling en dat geldt ook voor onze Business Intelligence afdeling. Door slimmer met onze data om te gaan kunnen we proactiever beslissingen nemen, anticiperen op toekomstontwikkelingen en nog relevanter zijn voor onze klanten. Zo weten we altijd wat te doen.

Verhalen
IT

Laurens Kozijn - Applicatiebeheerder

Het is een veelzijdige functie waar ontzettend veel uitdaging ligt. Ik heb de flinke groeifase van Welkoop mogen ervaren. Het toekomstbestendig maken van de organisatie proef je overal in terug. Bijvoorbeeld de omnichannel strategie. Daar hebben we meerdere projecten voor lopen binnen onze afdeling.

Verhalen
IT

Tim Holweg - Manager IT

Bij ons krijg je de ruimte om écht mee te denken in onze processen. Alleen als team kunnen wij blijven innoveren en onszelf in onze kracht zetten. Samen met partners versterken we onze dienstverlening.

Verhalen
IT

Chris Stocks - Skilled Helpdeskmedewerker

Wat ik uniek vind aan Welkoop is 100% de verantwoordelijkheid die ik krijg. Als Skilled Helpdeskmedewerker mag ik taken uitvoeren die bij andere bedrijven onder verantwoordelijkheden van een Teamleider of Systeembeheerder vallen.

Meld je aan voor onze Vacature Wekker.