Van kleins af aan ben ik al in aanraking met het boerenleven.

Danny van Tooren

"Van tuinieren, tot grasmaaien, bomen omzagen, planten verzorgen en met gereedschappen werken. We mochten van alles bij mijn tante op de boerderij. Welkoop sluit daar natuurlijk helemaal bij aan.

Ik ben Pavan, 27 jaar en vanaf 2021 werkzaam op de afdeling Klantenservice bij Welkoop. Toen ik de vacature tegenkwam heb ik direct gesolliciteerd. Dat was wel grappig, want ik werd niet direct uitgenodigd. Er waren veel reacties binnengekomen van kandidaten die in eerste instantie beter aansloten bij het gewenste profiel. Daar zat toch niet de goede match tussen voor Welkoop. Ik ben met mijn CV langs de receptie gegaan op het Servicekantoor. Dat werd gewaardeerd, want ik werd alsnog opgebeld om op gesprek te komen."

Vragen, vragen, vragen.

"Toen ik hier binnenkwam werd als eerst tegen me gezegd: zoveel mogelijk vragen stellen! Het duurt minstens een jaar voordat je daadwerkelijk bent ingewerkt. Er zijn zoveel vragen en dus blijf je continu leren!   

Niemand weet hier alles. Dus iedereen blijft vragen stellen aan elkaar. Dat is écht samenwerken.

Onze cultuurwaarden.

Samen winnen.

Ondanks de groei van Welkoop, blijft het menselijke aspect als een huis staan. We werken echt goed samen. Als ik met vragen zit, dan kan ik het altijd kwijt. We zorgen er altijd samen voor dat we het beste voor de klant of voor de winkel kunnen doen. We zijn niet competitief met elkaar, maar we zorgen er altijd voor dat de kwaliteit hoog blijft.

Elke dag beter.

De ontwikkeling binnen Welkoop gaat hard en dat vind ik het allerleukste. Grote projecten volgen elkaar in hoog tempo op. Op individueel niveau wordt hier ook veel aandacht aan geschonken. We hebben een Persoonlijk Ontwikkelplan waar we onze doorgroei punten in kunnen zien en we krijgen de tijd om continu kennis op te bouwen.

Met plezier.

Dit merk je overal. Op ons Servicekantoor maar ook als je weer eens terug bent in de winkels, bijvoorbeeld tijdens de VIP-koopavonden. Dan werken alle medewerkers van het Servicekantoor een avond mee in de winkels. Het maakt niet uit in welke winkel je dan bent, de Welkoop cultuur is voelbaar.  

Echt voor onze klant.

Onze afdeling Klantenservice heeft twee teams: team winkel en team consument. 

Ik werk bij team consument. Mijn rol is super veelzijdig. Ik heb telefonisch contact met onze klanten en ik houd me bezig met webcare en mails die binnen komen. 

Ten opzichte van andere bedrijven vind ik onze Klantenservice heel goed. We zetten altijd een stap extra, zodat onze klant zich gehoord voelt. Dat betekent dat ik echt kan luisteren naar onze klant en de vrijheid heb om mijn eigen antwoorden te kunnen geven. En mocht er een keer toch wat mis zijn gegaan, dan mag ik dat echt goed op lossen. Bijvoorbeeld met een passend cadeautje of een handgeschreven kaart.

"Ik houd geen script aan. We hebben procedures, maar gevoel telt ook. Want elke situatie is anders."

Pavan Kalloe - Klantenservice

Uitdagingen op de lijn.

"Welkoop groeit. En zo ook het aantal klanten - en bijbehorende vragen. De vragen zijn uiteenlopend en seizoensgebonden en dat maakt mijn werk ook zo leuk. Zo hebben we natuurlijk onlangs ons Eigen Merk honden- en kattenvoeding gelanceerd. In dit geval veranderd een verpakking en kan de klant vragen hebben over de samenstelling van het voer. Deze komen dan bij mij terecht. 

Daarin werk ik ook nauw samen met andere afdelingen. Heb ik een productinhoudelijke vraag, dan schakel ik bijvoorbeeld met Category Management. En met onze omnichannel visie in ons achterhoofd, werk ik ook nauw samen met de winkels."

Verder ontwikkelen.

"Ik heb met veel verschillende klanten en situaties te maken. Vaak blije klanten, maar soms ook minder blije klanten. Vanuit Welkoop krijg ik daar veel hulp bij. Zo krijg ik trainingen hoe ik om kan gaan met bijzondere situaties. Hierbij wordt er echt naar mij als persoon gekeken en hoe ik mijn sterke punten nog meer beter kan inzetten. Ik vind het supermooi dat Welkoop dat aanbiedt.

Ik ben Specialist voor wereld van Werken in de Tuin. Specifieke vragen en situaties hierover, komen bij mij terecht. Hiervoor krijg ik ook specialisatie tijd, zodat ik me kan inlezen en altijd up to date ben. Hiervoor gebruik ik de Welkoop Acadamie. 

Mijn droom? De IT! Daarom volg ik naast mijn werk een IT-studie. Mijn manager Marieke denkt daarin met me mee. Zo hadden we een project rondom ons CRM systeem, waar ik nieuwe functies voor mocht testen samen met de IT afdeling." 

"Dat uitpluizen, op zoek naar het beste advies vanuit mijn specialisatie. Dat vind ik het allerleukste."

"De normen en waarden binnen Welkoop vind ik fijn. Het past bij mij. Je kan elke afdeling oplopen en met iedereen een kop koffie drinken."


Pavan.

Lees hier meer echte verhalen.

Verhalen
IT
Finance & Control

Rob Kuster - Kwaliteit bij Welkoop

Kwaliteit bij Welkoop betekent onderscheidend vermogen. Wij leggen de lat hoog. Als wij alle normen naleven, levert dit een hoog kwaliteitsproduct richting de klant en maken we onze klantbelofte ‘Welkoop, weet wat te doen’ mede waar.

Verhalen
IT

Pim Segers - Product Owner BI

Welkoop is volop in ontwikkeling en dat geldt ook voor onze Business Intelligence afdeling. Door slimmer met onze data om te gaan kunnen we proactiever beslissingen nemen, anticiperen op toekomstontwikkelingen en nog relevanter zijn voor onze klanten. Zo weten we altijd wat te doen.

Verhalen
IT

Laurens Kozijn - Applicatiebeheerder

Het is een veelzijdige functie waar ontzettend veel uitdaging ligt. Ik heb de flinke groeifase van Welkoop mogen ervaren. Het toekomstbestendig maken van de organisatie proef je overal in terug. Bijvoorbeeld de omnichannel strategie. Daar hebben we meerdere projecten voor lopen binnen onze afdeling.

Verhalen
IT

Tim Holweg - Manager IT

Bij ons krijg je de ruimte om écht mee te denken in onze processen. Alleen als team kunnen wij blijven innoveren en onszelf in onze kracht zetten. Samen met partners versterken we onze dienstverlening.

Verhalen
IT

Chris Stocks - Skilled Helpdeskmedewerker

Wat ik uniek vind aan Welkoop is 100% de verantwoordelijkheid die ik krijg. Als Skilled Helpdeskmedewerker mag ik taken uitvoeren die bij andere bedrijven onder verantwoordelijkheden van een Teamleider of Systeembeheerder vallen.