Bedrijfsleider Zevenhuizen
“Ik werk sinds 2002 bij Welkoop. Ik heb al heel wat meegekregen. Ik ben begonnen als Verkoopmedewerkster, in het begin nog allround. We werkten nog niet met afdelingen. Het was een wereld van verschil met nu. Onze klanten waren met name boeren, nu zien we alle consumenten in de winkel. Door de jaren heen hebben producten voor de glastuinbouw en akkerbouw plaatsgemaakt voor mooie assortimenten voor volkstuinen en moestuinen. We helpen mensen met het opfleuren van hun balkon en geven advies over het kweken in potten."
“Ik ben nu sinds anderhalf jaar Bedrijfsleider. Daarvoor was ik heel lang Assistent Bedrijfsleider. Toen de vorige Bedrijfsleider stopte, dacht ik: dat wil ik doen! Ik wilde deze rol in 32 uur vervullen en dat kon! Zo kan ik het goed combineren met mijn gezin. Ik heb een super goede Assistent en zij werkt ook 32 uur. Samen runnen we de winkel.”
“Een gezellig team en een leuke werkomgeving vind ik belangrijk. Dagelijks zorg ik ervoor dat elke medewerker dit voelt en ervaart in onze winkel. Ik wil dat we openstaan voor elkaar en leg de focus graag op datgene waar iemand goed in is. Dat versterken we en vanuit daar kunnen we samenwerken en elkaar aanvullen. Klanten voelen de fijne sfeer ook. We krijgen hier regelmatig complimenten over. We kennen onze klanten en kunnen ze echt goed advies geven.”
Ondanks de groei van Welkoop, blijft het menselijke aspect als een huis staan. Dit is niet alleen intern voelbaar, maar ook extern. Zo kreeg ik onlangs het compliment van een leverancier ''dat er bij Welkoop echt nog mensen werken''.
De ontwikkeling binnen Welkoop gaat hard en dat vind ik het allerleukste. Grote projecten volgen elkaar in hoog tempo op. Als je ziet hoe snel we ontwikkelen en waar we vandaan komen, dan is het mooi om daar een bijdrage aan te leveren.
Dit merk je overal. Op ons Servicekantoor maar ook als je weer eens terug bent in de winkels, bijvoorbeeld tijdens de VIP-koopavonden. Dan werken alle medewerkers van het Servicekantoor een avond mee in de winkels. Het maakt niet uit in welke winkel je dan bent, de Welkoop cultuur is voelbaar.
“We zitten momenteel middenin de verbouwing. Onze winkel wordt omgebouwd naar de nieuwe formule. Daar heb ik heel veel zin in. Ik verwacht dat we de klant nog beter kunnen helpen. De grondtest doe ik nu achter de kassa, straks heb ik een mooi Servicepunt Tuin. Ook met het Servicepunt Dier verwacht ik klanten nog beter te kunnen helpen. Een van de medewerkers uit mijn team wordt momenteel opgeleid tot Dierspecialist. Zij mag straks naast verkoopadvies ook gebitscontroles en vachtcontroles doen of bijvoorbeeld nagels knippen. We leggen de focus op kwaliteit en echt eerlijk advies.”
“Als er echt een hoop moet gebeuren en het aan het einde van de dag gelukt is, ben ik blij. Ik haal hier voldoening uit. Ik vind het ook heel leuk dat we met de seizoenen mee gaan. Nu is het herfst, dat is mijn favoriete seizoen.”
“Als er echt een hoop moet gebeuren en het is aan het einde van de dag is gelukt, ben ik blij. Ik haal hier voldoening uit. Ik vind het ook heel leuk dat we met de seizoenen mee gaan. Nu is het herfst, dat is mijn favoriete seizoen.”
“Ik voel me betrokken bij de beslissingen die op het Servicekantoor worden genomen. Volgende week is er bijvoorbeeld een Formuledag waar we naartoe gaan.
Alle medewerkers van het Servicekantoor, de Bedrijfsleiders en Ondernemers komen dan samen. Ik vind dit altijd erg leuk en prettig. We worden dan goed meegenomen in alle ontwikkelingen.”
“Ik heb het leiderschapstraject van Franklin Covey gevolgd via Welkoop. Ik ben hierdoor leiderschap anders gaan zien en heb er veel uitgehaald wat ik dagelijks toepas.
Opleiding en ontwikkeling van het team vind ik ook heel belangrijk. Een van de collega’s is begonnen als vakkenvuller. Nu is ze Verkoopmedewerkster Kleding.”
Thomas Menop.
In het vorige interview vertelde ik over mijn groeipad binnen Welkoop en sprak ik mijn ambities uit. In de tussentijd ontwikkelde ik me verder. Ik ben dan ook supertrots dat ik nu de stap van Assistent Category Manager naar Junior Category Manager heb gemaakt.
Thomas Menop
Door de groei van Welkoop als organisatie groeien ook de werkzaamheden binnen mijn functie. Een mooi voorbeeld hiervan is de omnichannel strategie. Bij alles wat ik doe, denk ik nu omnichannel.
Ilja Sneek
Wat voor mij Welkoop echt bijzonder maakt zijn de groeikansen die worden geboden, korte lijnen en nuchtere mentaliteit. Daarnaast ben ik heel blij om te zien dat Welkoop niet achterover leunt, maar juist investeert in de winkels. Want zo blijft Welkoop als winkelketen relevant in de toekomst.
Wij, en derde partijen, maken op onze website gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website goed functioneert, om jouw voorkeuren op te slaan, om inzicht te verkrijgen in bezoekersgedrag, maar ook voor marketing en social media doeleinden (laten zien van gepersonaliseerde advertenties). Door op ‘Accepteren’ te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies. In onze Cookieverklaring kun je meer lezen over de cookies die wij gebruiken en kun je jouw voorkeuren opslaan of wijzigen. Door ‘Weigeren’ te klikken ga je alleen akkoord met het gebruik van functionele cookies.