Verkoopmedewerker Kleding.
Vestiging Marwijksoord.
"Ik weet niet meer welke maat spijkerbroek ik heb.."
"Dat hoor ik best vaak, terwijl ik in mijn eigen tuin aan het werk ben. Dat heeft misschien wat meer uitleg nodig: ik woon namelijk naast Welkoop Marwijksoord! Dat is ook precies hoe mijn avontuur bij Welkoop is gestart ruim 15 jaar geleden.
Ik ben Rika en ik ben werkzaam bij Welkoop Marwijksoord als Verkoopmedewerker Kleding. Als "buurvrouw" kwam ik al vaak in de winkel. We hebben namelijk een grote tuin waar ik vaak te vinden ben. Toen ik gevraagd werd of ik er niet wilde komen werken, twijfelde ik geen moment. Al vanaf mijn 16e werk ik met kleding en schoenen. Daar ligt mijn hart, ik vind het superleuk om te doen."
"Een band opbouwen en mijn klanten echt leren kennen. Dat vind ik heel erg leuk om te doen. Het is hier soms net een buurthuis. Sommige klanten komen hier al 20 jaar in de zaak, die willen graag even delen hoe het gaat. Door dat ik onze klanten goed ken, weet ik vaak precies welke kleding bij een klant zou passen. En mijn collega's van de afdeling Dier weten vaak precies wat de naam van een hond is en wat voor voer de hond heeft. Dat typeert onze winkel. Dat typeert Welkoop!
Ondanks de groei van Welkoop, blijft het menselijke aspect als een huis staan. We werken echt goed samen. Als ik met vragen zit, dan kan ik het altijd kwijt. We zorgen er altijd samen voor dat we het beste voor de klant of voor de winkel kunnen doen. We zijn niet competitief met elkaar, maar we zorgen er altijd voor dat de kwaliteit hoog blijft.
De ontwikkeling binnen Welkoop gaat hard en dat vind ik het allerleukste. Grote projecten volgen elkaar in hoog tempo op. Op individueel niveau wordt hier ook veel aandacht aan geschonken. We hebben een Persoonlijk Ontwikkelplan waar we onze doorgroei punten in kunnen zien. We krijgen de tijd om continu kennis op te bouwen.
Dit merk je overal. Op ons Servicekantoor maar ook als je weer eens terug bent in de winkels, bijvoorbeeld tijdens de VIP-koopavonden. Dan werken alle medewerkers van het Servicekantoor een avond mee in de winkels. Het maakt niet uit in welke winkel je dan bent, de Welkoop cultuur is voelbaar.
Toen ik hier kwam werken, was het al vrij snel duidelijk dat ik me bezig zou houden met kleding en schoenen. Ik vind het fantastisch om te doen.
Het assortiment is natuurlijk super seizoensgebonden, dus elke paar weken bouw ik het weer om. De schappenplannen krijgen we aangeleverd, maar daarin heb ik wel een groot stuk vrijheid om te kijken wat binnen onze winkel het beste past.
"Ik ben graag bezig met andere mensen en ken veel van onze klanten. Dat is fijn, want ik weet vaak nog wat de klant de vorige keer heeft gekocht en hoe we dat kunnen combineren.
"Mijn werk is, net als het assortiment, erg afwisselend. Elk seizoen hebben we weer andere producten. Dat maakt het ook spannend.
Doordat ik de ruimte krijg om onze klanten echt te leren kennen, weet ik wat bij ze past. Zo koopt een klant de ene keer een jas, en bij een vervolgbezoek weet ik precies welke muts en sjaal daar leuk bij kunnen passen.
"Ik vind het fijn dat ik een eigen afdeling heb. Natuurlijk heb ik ook kennis van de andere afdelingen, maar op deze manier kan ik mij focussen. De juiste collega op de juiste plek.
Bijvoorbeeld, een tijdje terug kwam er een nieuwe klant onze winkel binnenlopen. Deze man woont hier pas net en ik mocht hem adviseren over kleding. Hij is nu al meerdere keren teruggekomen, omdat hij zo tevreden was. Dat doet echt veel met me."
Rob Kuster
Kwaliteit bij Welkoop betekent onderscheidend vermogen. Wij leggen de lat hoog. Als wij alle normen naleven, levert dit een hoog kwaliteitsproduct richting de klant en maken we onze klantbelofte ‘Welkoop, weet wat te doen’ mede waar.
Pim Segers
Welkoop is volop in ontwikkeling en dat geldt ook voor onze Business Intelligence afdeling. Door slimmer met onze data om te gaan kunnen we proactiever beslissingen nemen, anticiperen op toekomstontwikkelingen en nog relevanter zijn voor onze klanten. Zo weten we altijd wat te doen.
Laurens Kozijn
Het is een veelzijdige functie waar ontzettend veel uitdaging ligt. Ik heb de flinke groeifase van Welkoop mogen ervaren. Het toekomstbestendig maken van de organisatie proef je overal in terug. Bijvoorbeeld de omnichannel strategie. Daar hebben we meerdere projecten voor lopen binnen onze afdeling.
Tim Holweg
Bij ons krijg je de ruimte om écht mee te denken in onze processen. Alleen als team kunnen wij blijven innoveren en onszelf in onze kracht zetten. Samen met partners versterken we onze dienstverlening.
Chris Stocks
Wat ik uniek vind aan Welkoop is 100% de verantwoordelijkheid die ik krijg. Als Skilled Helpdeskmedewerker mag ik taken uitvoeren die bij andere bedrijven onder verantwoordelijkheden van een Teamleider of Systeembeheerder vallen.
Wij, en derde partijen, maken op onze website gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website goed functioneert, om jouw voorkeuren op te slaan, om inzicht te verkrijgen in bezoekersgedrag, maar ook voor marketing en social media doeleinden (laten zien van gepersonaliseerde advertenties). Door op ‘Accepteren’ te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies. In onze Cookieverklaring kun je meer lezen over de cookies die wij gebruiken en kun je jouw voorkeuren opslaan of wijzigen. Door ‘Weigeren’ te klikken ga je alleen akkoord met het gebruik van functionele cookies.